ترامپ ۷۳ نفر را عفو کرد، مجازات ۷۰ نفر را کاهش داد

ترامپ، مشاور سابقش را بخشید

استیو بنن،مشاور اصلی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ بود-MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ در آخرین ساعات اقامت در کاخ سفید، به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالت متحده ۷۳ نفر را عفو کرد. ۷۰ نفر دیگر نیز از فهرست ۱۴۳ نفری مشمول تخفیف در مجازات شدند. 

در میان این لیست نام‌های آشنایی به چشم می‌خورد که بعضی از آن‌ها دررسیدن ترامپ به کاخ سفید نقش کلیدی داشتند.

استیو بنن، ۶۷ ساله، مشاور اصلی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود.

 بنن سال گذشته به دلیل کلاه‌برداری از حامیان ترامپ به دلیل تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های شخصی برای ساخت دیوار رئیس‌جمهور در مرز ایالات‌متحده و مکزیک متهم شد هرچند خودش این اتهامات را رد می‌کند.

الیوت برودی که نامش در این فهرست است، یکی از بزرگ‌ترین جمع آورندگان کمک‌های مالی حزب جمهوری‌خواه بود. او در ماه اکتبر با اعتراف به قبول پول برای لابی کردن مخفیانه به نفع چین و مالزی، به جرم اقدام به‌عنوان عامل خارجی ثبت‌نشده، متهم شد. او مورد بخشش قرارگرفته است. برودی در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ و در کمیته تحلیف پست‌های مالی داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهردار سابق دیترویت، کوامه کیلپاتریک نفر بعدی در این فهرست است که در مجازاتش تخفیف داده شد.

او در سال ۲۰۱۳ به ۲۸ سال زندان محکوم شد. اتهامات او مجموعه‌ای از رشوه‌خواری و اخاذی بود که به گفته دادستان بحران مالی شهر را بدتر کرد. کیلپاتریک، ۵۰ ساله، ک یکی از امیدهای رو به رشد در حزب دموکرات شناخته می‌شد، یکی از سنگین‌ترین احکام مجازات را که برای جرائم مالی برای یک سیاستمدار آمریکایی صادرشده دریافت کرد.یک مجرم مالی دیگر که در حکمش تخفیف داده شد، شولام ویسی است.

ویسی به دلیل دریافت ۱۲۵ میلیون دلار از بیمه عمر محكوم شد. وی از ایالات‌متحده فرار کرد و به‌صورت غیابی به ۸۴۵ سال زندان شد، اتریش او را به ایالات‌متحده تحویل داد.

افراد دیگری هم در این فهرست هستند که نامشان برای افکار عمومی آمریکا آشناست ازجمله رپر ۲۳ ساله، کداک بلک که به دلیل دروغ‌گویی در زمان خرید اسلحه در زندان فدرال است.

نفر بعدی، لیل وین ۳۸ ساله است. او در ماه دسامبر در دادگاه فدرال به داشتن غیرقانونی اسلحه گرم اعتراف کرد و به ۱۰ سال زندان محکوم شد. در ماه اکتبر، وین تصویری از خود و ترامپ منتشر کرد. او مورد بخشش قرارگرفته است.

همچنین نام آنتونی لواندوفسکی، مهندس سابق گوگل نیز در فهرست بخشش دیده می‌شود. لواندوفسکی، به سرقت فناوری مخفی مربوط به اتومبیل‌های خودران اعتراف کرد. در ماه اوت، یک قاضی در سانفرانسیسکو، لواندوفسکی را به ۱۸ ماه زندان محکوم کرد.

 برخی انتظار داشتند، دونالد ترامپ از اختیار بخشش ریاست جمهوری برای خود یا اعضای خانواده‌اش استفاده کند و با پیش‌دستی در پرونده‌هایی که ممکن است در آینده برای او مشکل حقوقی به وجود بیاورند، امکان طرح آن‌ها در دادگاه را از بین ببرد یا شانس آن را کم کند.

در فهرست بخشش ۱۴۳ نفره، نامی از ترامپ یا اعضای نزدیک خانواده وی دیده نمی‌شود.

بیشتر از جهان