ربات‌های نمونه‌گیر در ژاپن به کمک کادر درمان می‌آیند

این ربات‌ها در کمتر از ۸۰ دقیقه جواب آزمایش را اعلام می‌کنند

انجام آزمایش کرونا با وجود ربات‌هایی که قادرند سواپ آزمایشگاهی را از بینی خارج کنند و در کمتر از یک ساعت و نیم جواب آزمایش را اعلام کنند، آسان‌تر شده است.

وزیر بهداشت ژاپن، نورسهیسا تامورا، روز سه‌شنبه از مرکزی که این ربات‌ها در آن به نمایش گذاشته شده بودند، بازدید و اعلام کرد که این ربات‌ها با استفاده از بازوی رباتیک خود، توانایی گرفتن نمونه از بینی و اعلام نتیجه آزمایش را در کمتر از ۸۰ دقیقه دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت «صنایع سنگین کاوازاکی» که سازنده این ربات‌هاست می‌گوید امکان نصب این ربات‌ها بر روی کامیون و انتقال آن‌ها به استادیوم‌ها، شهر بازی‌ها و مراکز بزرگ تجاری وجود دارد.

با افزایش آمار مبتلایان به کرونا افراد بیشتری نیاز به غربالگری دارند و این تقاضا همچنان رو به افزایش است.

دولت ژاپن در زمینه انجام آزمایش کرونا با انتقاداتی مواجه است. تنها ۲۰۰ روز تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی توکیو باقی مانده است و دولت برای کنترل این بیماری تحت فشار است.

وزیر بهداشت ژاپن می‌گوید، استفاده از سیستم‌های رباتیک برای آزمایش می‌تواند به حفظ نیروی کادر پزشکی و همچنین افزایش دقت در آزمایش‌گیری کمک کند.

این ربات‌ها قادرند در هر ۱۶ ساعت تا دو هزار نمونه را بررسی و نتایج آزمایشگاهی را اعلام کنند.

قابل ذکر است که واکسیناسیون کرونا در ژاپن هنوز آغاز نشده است و آغاز واکسیناسیون سراسری در ژاپن احتمالا از اواخر ماه فوریه صورت خواهد گرفت.

بیشتر از جهان