رونمایی سامسونگ از ربات غلتانی که خانه را مدیریت می‌کند

بیل می‌تواند در کارهای خانه مشارکت داشته باشد

رونمایی سامسونگ از ربات غلتان بیل، ۶ ژانویه ۲۰۲۰/David Becker /AFP

شرکت سامسونگ از ربات «هم‌دم»، رباتی که چیزی بین توپ تنیس و ربات بی‌بی-۸ در فیلم جنگ ستارگان است، پرده‌برداری کرد.

این غول دنیای فناوری در نمایشگاه سالانه تجارت فناوری سی ای اس در لاس وگاس، از ربات غلتان بِیل که می‌تواند وسایل هوشمند را مدیریت کند و بدین‌ترتیب در کارهای خانه مشارکت داشته باشد، رونمایی کرد.

رئیس بخش لوازم الکترونیکی مصرفی این شرکت، اچ اس کیم، گفت که در ده سال آینده تولید دستیارهای رباتی بیشتر و خانه‌ها هوشمندتر خواهند شد، و در مدیریت آن‌ها بیشتر از ارتباطات بهره خواهیم برد.

طرح اسکلت خارجی متحرک جمز (سامانه تحریک و تقویت راه رفتن) که نخستین بار پارسال به نمایش درآمد، از جمله توانمندی‌های سامسونگ بود که به کسانی که مشکلات حرکتی دارند، کمک می‌کند بهتر حرکت کنند. در این نمایشگاه، این شرکت به تبلیغ شیشه‌ هوشمند واقعیت افزوده مربوط به این طرح نیز پرداخت.  

سامسونگ در این نمایشگاه پیشنهادهایی هم برای هوشمند کردن خانه ارائه داده بود که ربات‌های تهیه غذا جدیدترین آن‌ها بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کیم موج بعدی نوآوری را «عصر تجربه» خواند و گفت که  در دهه آینده فناوری برای هر کاربر، بیشتر مخصوص خودش طراحی می‌شود.

او گفت «در عصر تجربه، باید بیشتر به فضایی که در اختیار داریم فکر کنیم و به نیازهای سبک‌های مختلف زندگی که رو به تکامل دارند، پاسخ دهیم.»

«رویکرد سامسونگ از این جهت بی‌همتاست که نگرش ساده و شفافی داریم که حول نوآوری‌های‌ انسان‌محور می‌گردد. ما این لوازم را برای حل مشکلات و بهبود زندگی انسان‌ها می‌سازیم و خلق می‌کنیم.»

سامسونگ از جزئیات طرح رازآلود «انسان مصنوعی» با نام «نئون» نیز پرده برداشت. هدف این طرح، خلق «آواتار»های دیجیتالی واقعی‌نما است.

این غول فناوری کره‌ای گفت که این فناوری، «موجودی مجازی است که با محاسبات رایانه‌ای ساخته شده است، ظاهر و رفتارش شبیه انسان واقعی است و احساسات و هوش از خود بروز می‌دهد.»

این موجود با دستیار مجازی «بیکسبی» تفاوت دارد و همراهی انسان‌نماست که می‌تواند در نقش‌های مختلف، از منشی گرفته تا پیش‌بینی‌کننده وضعیت هوا، خدمت کند.

سامسونگ گفته  است که «نئون دستیاری نیست که با هوش مصنوعی کار کند، بلکه بیشتر شبیه ما است. موجود زنده‌ای مستقل اما مجازی است که می‌تواند احساسات از خود نشان دهد و از تجربه‌هایش بیاموزد.»

«بر خلاف دستیارانی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، نئون دانای کل نیست، رابط ما و اینترنت هم نیست که آخرین وضعیت آب و هوا را از او بپرسیم یا بخواهیم موسیقی محبوبمان را پخش کند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی