قهرمانی منچستریونایتد به درخشش پل پوگبا بستگی دارد

پوگبا در همین هفته، گل پیروزی در بازی برابر برنلی را به ثمر رساند

پل پوگبا، بازیکن تیم منچستر یونایتد - PHIL NOBLE / POOL / AFP

به نظر «گری نویل»، کارکرد مطلوب منچستر یونایتد در این فصل و رسیدن به قهرمانی، بستگی به پل پوگبا دارد.

پوگبا که قهرمان جام جهانی شده است، در این فصل همیشه در ترکیب ثابت تیم، به میدان نرفته است و اوله گونر سولشر در اوایل این فصل بارها او را روی نیمکت نشانده است.

اما پوگبا به تازگی و پس از بازگشت به آمادگی جسمانی و شرایط مطلوب، نقش اثرگذاری داشته است. او در همین هفته، گل پیروزی را در بازی برابر برنلی به ثمر رساند و روز یک‌شنبه در انفیلد و در بازی برابر لیورپول که به نتیجه صفر-صفر انجامید هم نزدیک بود گل پیروزی را به ثمر برساند.

نویل، مدافع راست سابق منچستر یونایتد می‌گوید، یونایتد، اکنون که فصل تقریباً به میانه راه رسیده، در صدر جدول قرار دارد اما قهرمانی آنها محتمل نیست، مگر آنکه بازیکن شماره ۶ آنها به آمادگی چشم‌گیری برسد.

او در تارنمای صوتی خود گفت: «به نظر من بخت قهرمانی منچستر یونایتد در این فصل اندک است و لیورپول و منچسترسیتی همچنان بهترین تیم‌های این فصل هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما این بخت اندک قهرمانی هم بستگی به آن دارد که پل پوگبا، طی دو یا سه ماه خوش بدرخشد و چنین قابلیتی را هم دارد.

اعتماد به نفس لازم را دارد. غرور هم دارد. غرور مثبت. یعنی خودباوری دارد. می‌داند که شایستگی بازی در بزرگ‌ترین مسابقات جهان و رسیدن به قهرمانی را دارد. مثبت‌اندیش است. برای برنده‌شدن، خود را بهترین دانستن، مهم‌ترین نکته است.»

نویل می‌گوید از خودباوری پوگبا در بقیه تیم خبری نیست در حالی که هر تیم بزرگی برای رسیدن به افتخارات مهم به این ویژگی نیاز دارد.

«در همین ۲۰ دقیقه گذشته، احساس کردم که یونایتد اندکی در خودباوری کم آورده است. راه درازی باقی نمانده است اما همین اندکی کم‌آوردن در خودباوری، باعث می‌شود نتوانند به قهرمانی دست یابند.»

یونایتد با دو اختلاف امتیاز، در صدر قرار دارد اما منچستر سیتی یک بازی کمتر انجام داده است و پنج بازی پشت سر هم را نیز برده است. لیورپول، قهرمان فصل پیش با سه امتیاز اختلاف، در جایگاه چهارم قرار دارد و در جایگاه سوم هم تیم لستر قرار دارد.

© The Independent

بیشتر از ورزش