طرح مجلس برای پیمان امنیتی بین کشورها و گروه‌های موسوم به مقاومت

حکومت ایران قصد دارد یک شبکه رسمی برای مقابله با اسرائیل را سازماندهی کند

مجلس شورای اسلامی همچنان در تلاش است تا به طور رسمی سیاست اسرائیل‌ستیزی را به قانون تبدیل کند - تصویر از تسنیم

مجلس شورای اسلامی طرحی را تهیه کرده است که مطابق با آن کشورها و گروه‌های جبهه مقاومت به‌منظور مقابله با اسرائیل، یک پیمان امنیتی با یکدیگر امضا می‌کنند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس، در این باره گفت: «بر اساس این طرح چنانچه اسرائیل به هر یک از کشورهای جبهه مقاومت حمله کند و یا اقدامی علیه آنها داشته باشد، دیگر کشورهای عضو این گروه تمام تلاش خود را از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی تا زمان دفع کامل خطر به کار خواهند گرفت.»

در این طرح آمده است که جنبش‌های آزادی‌‌بخش باید به تایید شورای عالی امنیت ملی برسند. همچنین براساس این طرح، مکان دبیرخانه، هزینه‌ها و چگونگی تقسیم کار بین دستگاه‌ها را دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تهیه می‌کند و سپس به تصویب آن شورا می‌رسد.

پیش‌تر، مجلس شورای اسلامی طرح دیگری را تصویب کرده بود که بر اساس آن دولت مکلف می‌شود تا نسبت به ایجاد ترتیبات لازم جهت نابودی اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ خورشیدی اقدام کند. همچنین، دولت ایران موظف خواهد شد ظرف ۶ ماه حصر غزه را شکسته و اولین محموله کالاهای اساسی را رایگان و یا در برابر دریافت وجه به این منطقه ارسال کند. درصورتی‌که شورای نگهبان این طرح را تصویب کند، این طرح به یک قانون تبدیل می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌عبارت‌دیگر یک کشور عضو سازمان ملل قانونی را تصویب می‌کند و رسماً از طریق پارلمان خود اعلام می‌کند که قصد دارد یک کشور دیگر عضو سازمان ملل را طی ۲۰ سال نابود کند. موضوعی که مغایر قوانین بین‌المللی و عرف دیپلماتیک تلقی می‌شود.

به دنبال تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران و فعالیت‌های ضد اسرائیلی حکومت این کشور، ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل، به ارتش آن کشور دستور داده است تا طرح جدیدی را برای مقابله با تهدید جمهوری اسلامی تهیه کند.

پیش‌تر، امید نوری‌پور، عضو کمیته خارجی پارلمان آلمان در مصاحبه با ایندیپندنت فارسی گفت که این اقدام مجلس جمهوری اسلامی در اسرائیل‌ستیزی از نظر آلمان غیرقابل قبول است و آن را محکوم می‌کند. او تأکید کرد که آلمان در هر شرایطی خود را موظف به حمایت از اسرائیل می‌داند.

جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ایرانی بارها تهدید به نابودی آن کرده‌اند. در همین راستا رهبر جمهوری اسلامی در سال ۹۴ طی سخنانی گفت که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

اسرائیل نیز در پاسخ حق دفاع از خود را محفوظ دانسته و اعلام کرده است که در صورت نیاز به‌تنهایی برای مقابله با تهدید ایران اقدام خواهد کرد.