نراتزوری‌ها پس از چهار سال پیروز شهرآورد ایتالیانو شدند

اینترمیلان موفق شد پس از چهار سال ناکامی در بازی مقابل یوونتوس پیروز شود

خوشحالی لوکاکو پس از به ثمر رسیدن گل اول اینترمیلان - MIGUEL MEDINA / AFP

هفته هجدهم مسابقات سری آ ایتالیا با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد و در حساس‌ترین آن‌ها و شاید بتوان گفت در مهم‌ترین مسابقه فوتبال در ایتالیا دو تیم یوونتوس و اینترمیلان به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی که به شهرآورد (دربی) ایتالیانو نیز معروف است در ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اینترمیلان یعنی سن‌سیرو برگزارشد.

همان‌طور که به نظر می‌رسید این بازی از حساسیت بسیاری برخوردار بود، تیم یوونتوس که پیش از این مسابقه در رده پنجم جدول قرار داشت، می‌توانست با پیروزی در این دیدار خود را تا رده دوم بالا بکشد، از طرف دیگر اینترمیلان نیز به برد در این بازی امیدوار بود که بتواند خود را در دور رقابت قهرمانی با تیم همشهری یعنی میلان حفظ کند.

تیم یوونتوس در این دیدار تعدادی از بازیکنان اصلی خود را مانند دیبالا، دی لیخت، کوادرادو به دلیل مصدومیت و آلکس ساندرو را نیز به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت که همین موضوع می‌توانست در مرحله حمله‌ای تیم را دچار مشکل کند. تیم فوتبال اینترمیلان از همان دقایق ابتدای بازی کار را هجومی آغاز کرد و با پاس‌های دقیق و زیبا کار را برای یوونتوس سخت کرده بود. قرارگیری ویدال در میانه میدان و حضور در اکثر درگیری‌ها برای تصاحب توپ و اضافه شدن او در هنگام حمله، کار را برای تیم یوونتوس و یاران پیرلو سخت کرده بود، تا این که تیم فوتبال اینتر مزد برتری خود را گرفت و ویدال موفق شد در دقیقه ۱۲ با ضربه سر دیدنی دروازه شزنی و یوونتوس را باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه نیمه اول تیم فوتبال اینتر باز هم توسط لوکاکو و مارتینز فرصت گلزنی داشت که با بدشانسی به گل تبدیل نشدند. اما چیزی که مشهود به نظر می‌رسید بازی ضعیف یوونتوس بود، تیم یوونتوس در نیمه نخست نتوانست موقعیت چندانی ایجاد کند و شاید بتوان گفت مهم‌ترین آن گل دقیقه دهم رونالدو بود که به درستی آفساید اعلام شد. مشخص بود که غیبت دیبالا در میانه میدان کار را برای بیانکونری‌ها بسیار سخت کرده است و انتقال توپ از میانه میدان برای رونالدو و موراتا عملاً غیرممکن به نظر می‌رسید. فدریکو کیه‌زا هم با توجه به دوندگی‌های زیاد از جناح راست نتوانست موقعیتی مناسب برای مهاجمان فراهم کند.

در نیمه دوم نیز تیم فوتبال اینتر کار را بهتر آغاز کرد و در همان ابتدا در دقیقه ۵۲ موفق شد توسط بارلا گل دوم را به ثمر برساند و عملاً با بازی ضعیف یووه کار تمام شده به نظر می‌رسید. بلافاصله بعد از این گل پیرلو دست به سه تعویض زد اما این تعویض‌ها نیز اثری نداشت و تیم فوتبال اینتر با مالکیت توپ اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های یووه را نمی‌داد. رونالدو نیز که توپی در خط حمله به او نمی‌رسید در بیشتر اوقات در میانه زمین برای توپ‌گیری تلاش می‌کرد و از عملکرد خط میانی تیم ناامید بود.

در نهایت تیم فوتبال اینترمیلان موفق شد پس از چهار سال ناکامی در بازی مقابل یوونتوس دو بر صفر پیروز شود و با ۴۰ امتیاز موقتاً با یک بازی بیشتر نسبت به میلان در صدر جدول قرار گیرد. تیم یوونتوس نیز با ۳۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. کونته سر مربی اینتر میلان در انتهای بازی از عملکرد بازیکنانش قدردانی کرد و گفت: «پیروزی در مقابل تیمی مانند یوونتوس که الگوی اکثر تیم‌های ایتالیایی است، بسیار شیرین است، چون آن‌ها در ۹ سال گذشته قدرت اول سری آ بوده‌اند، من هنوز معتقدم یوونتوس نه تنها نسبت به اینتر، بلکه از سایرباشگاه‌های ایتالیایی نیز فاصله دارد و ما در تلاش هستیم این فاصله را جبران کنیم.»

بیشتر از ورزش