نگرانی وزارت بهداشت از شیوع کرونا در ایام فاطمیه

«به شدت نگران خیز جدید بیماری و شروع موج چهارم با ارتفاعی به‌مراتب بیشتر از امواج قبلی هستیم»

مسئولان وزارت بهداشت نگران گسترش کرونا در دوران فاطمیه هستند - عکس از الف

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، با هشدار نسبت به خطر افزایش شیوع کرونا در محافل و تجمعات مذهبی در روزهای اخیر، نوشت که چنانچه برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه در چند روز آینده منطبق بر شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های همکاران صورت نگیرد، به‌یقین در افزایش بیماری نقش مؤثری خواهد داشت.

سعید نمکی در ادامه افزود که ممانعت از ورود هرگونه مسافر غیربومی به استان‌های شمالی نیز می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از این نامه آمده است: «همان گونه که بار‌ها به عرض عزیزان رسانده‌ام، اینجانب و همکارانم به شدت نگران خیز جدید بیماری و شروع موج چهارم با ارتفاعی به مراتب بیشتر از امواج قبلی بوده و هستیم. به همین دلیل اگر برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه در چند روز آینده منطبق بر شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های همکاران صورت نگیرد، به یقین در افزایش بیماری نقش مؤثری خواهد داشت. همچنین، در هفته‌های گذشته طوفان سنگینی از شدت بیماری در این استان‌ها به ویژه در استان مازندران را تحمل کرده‌ایم، لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ورود هرگونه مسافر غیربومی به این استان‌ها ممانعت به عمل آید.»

در همین زمینه، حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در توییتر خود نوشت: «معاون بهداشتی وزارت ب.د.آ.پ در جلسه ستاد ملی کرونا طوفان بپا کرد. او شواهدی تصویری از قشم و قم ارائه کرد که نشان می‌داد در سفرها، مراسم و تجمعات مذهبی مراعات دستورالعمل‌ها بسیار کاهش‌یافته است. هشدار: بی‌توجهی‌ها و بروز موج چهارم، نظام درمانی را در خطر ناپایداری قرار می‌دهد.»

روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که ۸۳ بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. سیما سادات لاری اضافه کرد که ۴۴۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار داشته و تاکنون ۸ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

نگرانی‌ها از شیوع کرونا در حالی رو به گسترش است که پیش‌تر رهبر جمهوری اسلامی واردات واکسن کرونای تولید آمریکا، انگلیس و فرانسه را ممنوع اعلام کرد.

این در حالی است که کشورهای دیگر به‌صورت سریع و گسترده در حال واکسیناسیون عمومی هستند و امارات متحده عربی و اسرائیل در این زمینه پیشتاز به شمار می‌روند.