برپایی بیمارستان اضطراری در مرکز اکسل شهر لندن

تمامی ادارات دولتی بریتانیا از ارتش درخواست کمک کرده‌اند

قرار است این بیمارستان دو بخش ۲هزار نفری دارد - Tolga Akmen / AFP

بیمارستانی اضطراری با چهار هزار تخت در مرکز اکسل در بندرگاه لندن برپا خواهد شد تا به مداوای بیماران ویروس کرونا بپردازد. قرار است این بیمارستان ظرف یک هفته آماده شود ،و تسهیلات مشابه دیگری نیز قرار است به سرعت در سراسر کشور احداث شود.

این مجتمع که بلبل سرویس سلامت همگانی نام دارد، قرار است به محض افتتاح در هفته آینده، پذیرای ۵۰۰ بیمار باشد و این تعداد را ظرف هفته اول آوریل، در دو بخش و در هریک به ۲ هزار نفر افزایش دهد.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، تایید کرد: «ما هفته آینده بیمارستانی جدید، بیمارستانی موقتی را در مرکز اکسل لندن افتتاح خواهیم کرد که بیمارستان بلبل سرویس سلامت همگانی نام دارد. این بیمارستان دو بخش، هر یک با ظرفیت ۲ هزار نفر، خواهد داشت. با کمک ارتش و یاری پزشکان و پرستاران سرویس سلامت همگانی، مطمئن خواهیم بود که ظرفیت مورد نیازمان را ایجاد خواهیم کرد.»

بعضی از هتل‌های نزدیک بیمارستان‌ها نیز به عنوان مراکز مداوای مبتلایان به این ویروس در نظر گرفته شده‌اند. چنان که ایندیپندنت دریافته است، یکی از این هتل‌ها نزدیک بیمارستان سنت توماس در لندن است. به گفته مقامات دولت، هتل‌های نزدیک بیمارستان‌ها، از بهترین اماکن برای جلوگیری از هجوم بیش از اندازه بیماران به بیمارستان‌ها هستند.

برنامه‌های فعلی معطوف به آن است که مراکزی اضطراری را برای تمام مناطق بریتانیا به راه اندازند، و کارمندان گروه حمایتی کووید وزارت دفاع «برای پر کردن خلاء موجود، وضعیت فعلی را از وضعیت صلح به وضعیت جنگی تغییر داده است.»

این ماموریت از مرکز فرماندهی ستاد مشترک ارتش در آلدرشات هدایت می‌شود که ماموریت‌های مقاومتی در سراسر کشور را هماهنگ می‌کند. برنامه‌ریزان، وضعیت شیوع بیماری را در کشورهای اروپایی بدتر آسیب دیده، مانند ایتالیا و اسپانیا، و همچنین در سایر کشورهای جهان مطالعه می‌کنند تا درس‌های آموخته آنان را دریابند و به برنامه‌ریزی و استراتژی بریتانیا در مواجهه با آن کمک کنند.

بیمارستان‌های اضطراری از کارمندان سرویس سلامت همگانی بهره می‌گیرند و نیروهای نظامی در فراهم آوردن تجهیزات و نقل و انتقالات به آنها کمک خواهند کرد. البته این وضعیت در آینده و بسته به نیازهای آن زمان، ممکن است تغییر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای ذخیره به کار فراخوانده شده‌اند و کارمندان مشغول در بیمارستان‌ها به کار خود ادامه خواهند داد. پزشکان عمومی ممکن است به خدمت فراخوانده شوند و متخصصان مداوای آسیب‌های روانی و جسمی، که مخرج مشترک میدان نبرد است، در حال تعلیم برای مقابله با کووید۱۹هستند.

از قرار معلوم، تقریبا تمام ادارات دولتی از ارتش، تحت قانون کمک ارتش به مقامات کشوری، درخواست کمک کرده‌اند. تحت این قانون، ارتش اجازه خواهد داشت در وضعیت اضطراری نیروهای خود را برای کمک به ادارات مدنی اعزام کند. گرچه ممکن است اگر مناطق قرنطینه برقرار شود یا شورش و غارت در جامعه به وجود آید، از ارتش برای کمک به پلیس نیز استفاده شود، اما مقامات وزارت دفاع می‌گویند در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ارتش برای برقراری نظم عمومی در دست نیست.

بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه تحت آماده‌باش ۲۴ ساعتی قرار دارند و ۱۵۰۰ نفر دیگر تحت آماده‌باش ۴۸ ساعتی هستند. تاکنون حدود ۷۰۰ سرباز وظیفه برای ارسال تجهیزات به سراسر کشور به خدمت گرفته شده‌اند و حدود ۱۵۰ راننده برای راندن کامیون و رساندن اکسیژن به بیمارستان‌ها تحت تعلیم هستند.

کارمندان نیروهای نظامی هم به روال معمول، مانند سایر شهروندان تحت آزمایش قرار می‌گیرند؛ البته اگر علایم ابتلا به بیماری را نشان دهند.

مقامات ارشد ارتش می‌گویند، می‌دانند که نمی‌شود از ابتلا به کووید۱۹ در بین نیروها جلوگیری کرد، ولی آمار ابتلا ممکن است به خاطر جوان و سلامت بودن اکثر افرادی که اعزام می‌شوند، پایین باقی بماند.

© The Independent

بیشتر از جهان