یک پرستار اهل نیویورک به طور کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه شد

ساندرا لیندزی نخستین فردی است که دومین دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کند

خانم لیندزی دومین دوز واکسن فایزر بیونتک را در یک مرکز درمانی در ناحیه کوئینز تزریق کرد- REUTERS/Shannon Stapleton/Pool

روز دوشنبه ساندرا لیندزی، پرستار مرکز درمانی یهودیان «لانگ آیلند» در نیویورک نخستین شهروند آمریکایی بود که به طور کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه شد. 

خانم لیندزی دومین دوز واکسن فایزر بیونتک را در این مرکز درمانی در ناحیه کوئینز تزریق کرد که در آن مدیر بخش پرستاری اضطراری است.   

او پس از دریافت دومین دوز واکسن که پس از ۲۱ روز از نخستین دوز به او تزریق شد گفت: «پیام، همچنان پیام امید است. می‌دانید که پژوهش‌های مقدماتی بر تزریق دو دوز واکسن استوار بوده است. بنابراین حس می‌کنم یک ماراتون را طی کرده و حلقه‌ای را تکمیل کرده‌ام.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم لیندزی ضمن اشاره به این که می‌خواهد از تجربه‌اش برای ازمیان بردن سوءتعبیر‌های مرتبط با واکسن استفاده کند، افزود: «می‌دانم که مشکل را به طور کامل از میان برنداشته‌ایم. هنوز به مصونیت جمعی دست نیافته‌ایم اما امروز این فشار به نحوی محسوس از گُرده‌ام برداشته شده است. 

می‌دانید، من از بابت دریافت این واکسن بسیار بسیار سپاسگزارم. این که این فرصت را داشته‌ام و این که می‌توانم به کارهای متعددم ادامه دهم و به مردم بگویم هرچند نگرانی‌ها و تردید‌هایشان را رد نمی‌کنم، این واکسن مطمئن است. این فرصت را دارم تا مردم را در مورد آن آموزش دهم، تجربه‌ام را با آن‌ها شریک شوم و سوءتعبیرهایی را که در این مورد دارند رفع کنم.»  

خانم لیندزی ۵۲ساله گفت هنگامی که در ماه دسامبر برای دریافت نخستین دوز واکسن کرونا داوطلب شده بود، قصد نداشت نقطه‌ای در تاریخ برجای بگذارد. او افزود که انگیزه آن سوءظن در مورد واکسن حتی در میان کارکنان اداره‌اش بود که موجب شد او به ویژه با توجه به تبعیضاتی که در مورد درمان زنان سیاه‌پوست وجود دارد، خود را نمونه قرار دهد.   

خانم لیندزی در گفت‌وگو با نشریه نیویورک تایمز در ماه گذشته گفت هدف «این نیست که نخستین فردی باشید که واکسینه می‌شوید بلکه الهام بخشیدن به کسانی است که مثل من در مجموع به واکسن‌ها سوءظن دارند».

© The Independent

بیشتر از جهان