زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ در کرواسی جان یک کودک را گرفت

اسلوونی کشور همسایه کرواسی اعلام کرده، تنها نیروگاه هسته‌ای خود را در یک اقدام احتیاطی از کار انداخته است

بر اساس تصاویر منتشر شده، بسیاری از ساختمان‌ها در نزدیکی محل وقوع زلزله تخریب شده‌- Slaven Branislav Babic/PIXSELL via REUTERS

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ روز سه‌شنبه بخش‌های مرکزی کرواسی را لرزاند و بر اساس آخرین گزارش‌ها یک کودک در این حادثه جان خود را از دست داده و بسیاری مصدوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری آلمان، کانون این زمین‌لرزه روستای پترینیا در حدود ۵۰ کیلومتری جنوب زاگرب، پایتخت کرواسی، و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های کرواسی، بسیاری از ساختمان‌ها در نزدیکی محل وقوع زلزله تخریب شده‌اند و نیروهای امداد و نجات نیز عملیات جستجو برای یافتن قربانیان احتمالی را آغاز کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندره پلنکوویچ نخست‌وزیر این کشور اروپایی که بلافاصله برای بازدید به محل حادثه رفته است به خبرنگاران گفت، «اطلاعاتی داریم که یک دختر کشته است. هیچ اطلاعات دیگری در مورد قربانیان نداریم.»

شبکه تلویزیونی ان-۱ نیز از قول مسئولان محلی کشته شدن یک کودک ۱۲ ساله را تایید کرده است، اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداد. به گزارش ان-۱، ساختمان یک مهد کودک کاملا تخریب شده است.

به دنبال وقوع این زمین‌لرزه قدرتمند، اسلوونی، کشور همسایه کرواسی، اعلام کرده است تنها نیروگاه هسته‌ای خود را، که در حدود ۱۰۰ کیلومتری مرکز زلزله قرار دارد، در یک اقدام احتیاطی از کار انداخته است.

بیشتر از جهان