پیام کریسمس ترامپ با چاشنی توییت‌های سیاسی

ترامپ از شجاعت آمریکاییان تشکر کرد و اعضای حزب جمهوری خواه را به باد حمله گرفت

دونالد ترامپ و بانوی اول ملانیا ترامپ در یک پیام بسیار سنتی برای تبریک کریسمس از «همه‌گیری وحشتناک» و پاسخ شجاعانه شهروندان برای مقابله با آن سخن گفته‌اند.

در ویدئویی که در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی کاخ سفید منتشر شده است، رئیس جمهور ایالات متحده همچنین درباره عرضه موفقیت‌آمیز واکسن کرونا صحبت کرده است. در این پیام، بانوی اول نیز از نیروی انتظامی و ارتش برای حفظ امنیت تشکر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندکی پس از انتشار این فیلم در شب کریسمس، آقای ترامپ بار دیگر به توییتر بازگشت تا از عدم حمایت جمهوری‌خواهانی شکایت کند که به ادعای او ترامپ آنها را از شکست انتخاباتی نجات داده است، اما حالا تنهایش گذاشته‌اند.

او همچنین توییتر را برای «پرچم‌گذاری افراطی توییت‌‌ها و سرکوب حقیقت» و «خفه کردن آزادی بیان» به باد انتقاد گرفت.

«آیا کنگره می‌داند که این رفتارها آغازگر کمونیسم است؟ این فرهنگ الغاگرایی (Cancel Culture) در بدترین حالت خود است.»

رئیس جمهور در یک توییت دیگر با حروف درشت ادعا می‌کند که «تقلب در انتخابات نظریه توطئه نیست، بلکه واقعیت است!!!»

وی به طور مشخص در دومین توییت خود رهبر اکثریت سنا، میچ مک‌کانل را به خاطر عدم حمایت جمهوری‌خواهان از وی مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: «من حداقل ۸ سناتور جمهوری‌خواه از جمله میچ را از باخت در آخرین انتخابات (متضمن تقلب برای رئیس جمهور) نجات دادم.»

«حالا آنها (تقریباً همه) عقب نشسته‌اند و مرا در مبارزه با یک دشمن شریر، دموکرات‌های چپ رادیکال، رها کرده‌اند و فقط تماشا می‌کنند.»

رئیس جمهور این توییت را با یک تهدید پایان داد: «من هرگز فراموش نخواهم کرد!»

آقای ترامپ موفقیت سناتورهای جمهوری‌خواه را در حفظ کرسی‌هایشان در رقابت‌های نفس‌گیر سنا مدیون خود می‌داند.

آقای مک‌کانل در کنتاکی، لیندزی گرم در کارولینای جنوبی، تام تیلیس در کارولینای شمالی و سوزان کالینز در مین از جمله این سناتورها هستند.

او استدلال می‌کند که اشتیاق طرفدارانش به مشارکت در انتخابات باعث شده است که این سناتورها کرسی‌های خود را حفظ کنند.

در ایالت جورجیا، رقابت‌ها بر سر دو کرسی سنا به دور دوم کشیده شده است. نتیجه این انتخابات در ۵ ژانویه تعیین خواهد کرد که همزمان با تحلیف رئیس جمهور منتخب در ۲۰ ژانویه، کدام حزب اکثریت کرسی‌ها را در سنا در اختیار خواهد داشت.

تقریباً همه توییت‌های رئیس جمهور با موضوع انتخابات توسط توییتر با این عبارت پرچم‌گذاری شده است: «این ادعا درباره انتخابات مورد مناقشه است.» برای آقای ترامپ که در این شبکه اجتماعی بسیار فعال است، این پرچم‌گذاری‌ها بسیار آزاردهنده است.

اعتراض وی علیه توییتر با این جمله به پایان می‌رسد: «بخش ۲۳۰ را لغو کنید!» این بخشی از «قانون آداب ارتباطات» مصوب ۱۹۹۶ است که شبکه‌های اجتماعی را در مقابل شکایت‌های حقوقی درباره محتوای پست‌های کاربران محافظت می‌کند.

صبح امروز، رئیس جمهور با حروف درشت توییت کرد: «کریسمس مبارک!»

© The Independent

بیشتر از جهان