خبرگزاری سپاه: لوفت‌هانزا برای بازگشت به ایران تضمین بدهد

بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمانی پس از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی پروازهای خود را به ایران متوقف کرد

خبرگزاری سپاه به مذاکرات سازمان هواپیمایی ایراد گرفته و گفته که «اساسا مذاکره با یک ایرلاین خارجی به آنها ارتباطی ندارد.»-Christof STACHE / AFP

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران با انتشار گزارشی، مذاکرات مقام‌های سازمان هواپیمایی با شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان را بی‌ارتباط با مسئولیتشان دانسته و نوشته است که باید از این شرکت برای ازسرگیری پروازها به ایران تضمین گرفته شود.

این خبرگزاری نوشته که لوفت‌هانزا در وضعیت اقتصادی ناگواری قرار دارد و در حال کوچک‌کردن خود و اخراج نیروهایش است و الان زمان مناسبی است که از این شرکت تضامین لازم برای برقراری پرواز به ایران گرفته شود: «ایرلاین آلمانی در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و باتوجه به همین مسئله آنها باید برای ازسرگیری پروازهای خود به ایران تضامینی را به سازمان هواپیمایی بدهند نه بالعکس.»

همچنین اعلام شده است که ایران نیازی به پرواز هواپیمایی لوفت‌هانزا ندارد چرا که ارتباط میان ایران و آلمان با پرواز هواپیمایی ایران‌ایر به فرانکفورت برقرار است.

تسنیم بدون اشاره به واقعه حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی و ترک آسمان ایران از سوی شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی، دلیل توقف پروازها را «اجرای تحریم‌های آمریکا» دانسته است.   

لوفت‌هانزا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی است که در چهار دهه گذشته و به رغم تمام فراز و فرودهای درونی جمهوری اسلامی تلاش کرد خط پروازی میان ایران و آلمان را برقرار نگاه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی در بامداد روز ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، شرکت‌های هواپیمایی اروپایی مانند اتریشی و لوفت‌هانزا پروازهای خود را به ایران متوقف کردند. توقف این پروازها براساس گزارش آژانس ایمنی هوایی اتحادیه اروپا  صورت گرفت که آسمان ایران را برای پرواز ناامن اعلام می‌کرد.

ماه گذشته ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود که مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به نتیجه رسیده است و لوفت‌هانزا تا نیمه دسامبر پروازهای خود به ایران را از سر می‌گیرد.

خبرگزاری سپاه به مذاکرات سازمان هواپیمایی ایراد گرفته و گفته که «اساسا مذاکره با یک ایرلاین خارجی به آنها ارتباطی ندارد.»

شرکت آلمانی هنوز به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.