ارجاع دوباره پرونده سه معترض آبان ۹۸ به دادگاه انقلاب

وکیل محمد رجبی از ارجاع پرونده این سه معترض به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد خبر داد

 محمد رجبی (راست)، امیر حسین مرادی و سعید تمجیدی (چپ)- 

کمتر از سه هفته پس از اعلام پذیرش اعاده دادرسی سه تن از معترضان آبان ۱۳۹۸ در ایران که به اعدام محکوم شده‌اند، یکی از وکلای آنها روز پنجشنبه اعلام کرد پرونده آنها برای رسیدگی مجدد بار دیگر به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه نفر از افراد دستگیر شده در اعتراضات آبان سال ۹۸ هستند که پس از صدور حکم اعدام برای آنها، کارزار وسیعی در فضای مجازی آغاز شد و بسیاری خواهان لغو حکم و آزادی آنها شدند.

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری پانزدهم آذر ماه از نقض حکم اعدام صادره برای این سه تن از سوی دیوان عالی کشور خبر داد و در پیامی در توییتر نوشت که پرونده طی روزهای آتی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال خواهد شد.

پس از گذشت ۱۹ روز، حسین تاج وکیل مدافع محمد رجبی روز پنجشنبه چهارم دی ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از ارجاع پرونده موکل خود و دو محکوم دیگر به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته تاج، این موضوع از طریق ارسال پیامک به همکارانش اعلام شده و هنوز به طور رسمی به او ابلاغ نشده است.

اعتراضات آبان ۹۸ در پی افزایش ناگهانی قیمت بنزین آغاز شد، اما به سرعت سایر مطالبات مردم را نیز در برگرفت و شعارها سیاسی شد. در این اعتراضات شعارهایی علیه سران کشور، رهبر جمهوری اسلامی و کلیت نظام سر داده شد.

آقایان مرادی، تمجیدی و رجبی متولد دهه ۱۳۷۰ و ساکن یک محله فقیرنشین در جنوب پایتخت هستند.

اوایل مهر ماه پدر امیرحسین مرادی به دلیل فشارهای روحی سنگین ناشی از صدور حکم اعدام برای فرزندش اقدام به خودکشی کرد و درگذشت. وی تا لحظه آخر آرزو داشت که یک روز دوباره بتوانند همگی بر سر یک سفره بنشینند.

اعلام صدور حکم اعدام برای این سه تن واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و در عرصه بین الملل داشت. هشتگ «اعدام نکنید» برای مدتی در توییتر داغ شد و عفو بین‌الملل نیز حکم صادره را «به شدن غیرعادلانه» دانست.