ترامپ می‌گوید شاید بسته کمکی کووید را دولت بعد از او ارائه دهد

آقای ترامپ از بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری مصوب قانونگذاران آمریکا انتقاد کرد

این اولین بسته حمایتی در هشت ماه گذشته و از بسته ۲.۲ تریلیارد دلاری ماه مارس به مراتب کمتر است- Spencer Platt/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه به شدت از بسته حمایتی «بی‌نهایت کم» مصوب کنگره ایالات متحده انتقاد کرد و گفت «شاید» این دولت بعد از او باشد که بسته «مناسب» را به مردم آمریکا ارائه می‌دهد.

عصر روز سه‌شنبه، آقای ترامپ در یک پیام ویدیویی از بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری (۶۷۱.۷ میلیارد پوندی) مصوب قانونگذاران آمریکا انتقاد کرد و خواستار اصلاح آن شد.

او گفت: «من از كنگره می‌خواهم كه موارد بی‌فایده و غیرضروری این قانون را فورا حذف کند و طرح مناسبی برای من بفرستد. در غیر این صورت دولت بعدی باید این بسته حمایتی را ارائه دهد و ممكن است آن دولت، دولت من باشد و ما این کار را انجام می‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود: «كنگره مقدار زیادی پول به کشور‌های خارجی، دلالان سیاسی و منافع ویژه اختصاص داد، اما برای مردم نیازمند آمریکا حداقل میزان را در نظر گرفته است. این تقصیر آن‌ها نبود، تقصیر چین بود. من از کنگره می‌خواهم که این طرح را اصلاح کند و میزان فوق‌العاده پایین ۶۰۰ تا دوهزار دلار برای هر فرد یا چهار هزار دلار برای هر زوج را افزایش دهد.»

اظهارات تند رئیس جمهور اندکی پس از تصویب بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری از سوی قانونگذاران آمریکایی صورت گرفت. این اولین بسته حمایتی در هشت ماه گذشته و از بسته ۲.۲ تریلیارد دلاری ماه مارس به مراتب کمتر است. 

پس از تصویب بسته از طرف کنگره آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بابت سهم۶۰۰ دلار برای هر فرد به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

این اظهارات به تردید‌های پیرامون کاخ سفید دامن زده‌اند، آن هم در حالی که آقای بایدن برای قسم خوردن در ماه ژانویه ۲۰۲۱ کاملا آماده است. اخیراً گزارش شد که آقای ترامپ ممکن است در روز معارفه در ۲۰ ژانویه از ترک كاخ سفید امتناع کند. 

خانم پلوسی در پاسخ به اظهارات آقای ترامپ در مورد کافی نبودن بسته حمایتی گفت، «جمهوری‌خواهان مکررا از بیان مبلغ مورد درخواست رئیس جمهور برای هر فرد خودداری کرده‌اند.»

او سپس در توییتی نوشت: «رئیس جمهور سرانجام با دو هزار دلار موافقت کرد - دموکرات‌ها آماده‌اند تا همین هفته به اتفاق آراء طرح را در کنگره به تصویب برسانند.»

© The Independent

بیشتر از جهان