لیونل مسی به رکورد پله رسید

پله به مسی:‌ «لیونل، رکورد تاریخی‌ای را که به دست آوردی تبریک می‌گویم»»

 مسی در کنار پله و نیمار در مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۲ - FRANCK FIFE / AFP

در تنها دیدار حساس هفته چهاردهم فوتبال لالیگای اسپانیا، تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم والنسیا رفت و نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد؛ اما مهمترین اتفاق در این مسابقه، گلزنی لیونل مسی بود. با تک‌گلی که مسی شب گذشته به ثمر رساند، اینک با ۶۴۳ گل زده خود را در کنار پله، اسطوره فوتبال جهان و برزیل قرارداده است و حالا هردو برای باشگاه‌های خود این تعداد گل را به ثمر رسانده‌اند. لیونل مسی که در حال حاضر ۳۳ سال دارد، اولین گل دوران حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۴ و در سن ۱۷ سالگی به ثمر رساند.

گفتنی است که مسی توانسته در ۷۴۸ بازی که با پیراهن بارسلونا انجام داده است، این تعداد گل را به ثمر برساند در حالی که در آن سمت، پله فقط در ۶۶۵ بازی که برای باشگاه سانتوس انجام داد، به چنین رکوردی دست یافت؛ اما پله می‌گوید که وقتی قلبت سرشار ازعشق باشد، سخت است که آن را از مسیرش خارج کنی. او پیام تبریک ویژه‌ای روی صفحه اینستاگرام خود برای مسی منتشر کرد: «لیونل، به خاطر رکورد تاریخی‌ای که به دست آوردی به تو تبریک می‌گویم. من می‌دانم که هیچ‌چیز بهتر از این نیست که احساس کنی در خانه هستی اما مهمتر از همه، افتخارت در تیم بارسلونا را به تو تبریک می‌گویم. داستان‌هایی مانند روایت ما از عشق طولانی‌مدت به یک باشگاه، متاسفانه در فوتبال نادرخواهد بود. من تو را بسیار تحسین می‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پله که درحاضر ۸۰ سال سن دارد، در سال ۱۹۵۶ اولین بازی خود را و خیلی زود و در سن ۱۵ سالگی برای باشگاه سانتوس از کشور برزیل انجام داد و در سال ۱۹۷۴ میلادی از این تیم جدا شد. او در مدت زمان حضور در این باشگاه، موفق شد شش عنوان قهرمانی در لیگ برزیل، دو عنوان قهرمانی در مسابقات کوپا لیبرتادورس و قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آمریکای جنوبی را به دست آورد.

 اینک باید انتظار کشید و دید که این رکوردشکنی‌های لیونل مسی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. او در سن ۲۴ سالگی به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در تمامی رقابت‌ها انتخاب شد و شش بار نیز عنوان بهترین بازیکن جهان را به دست آورد. مسی با توجه به مشکلاتی که پیش از شروع فصل جدید مسابقات لیگ اسپانیا برای او به وجود آمد، تصمیم گرفته بود که بارسلونا را ترک کند و حالا با روندی که تیم فوتبال بارسلونا داشته است شاید او در انتهای فصل، تیم کاتالان‌ها را ترک کند. مقصد نهایی او هنوز معلوم نیست اما تیم‌هایی مانند منچسترسیتی و پی اس جی ازگزینه های احتمالی هستند.

بیشتر از ورزش