حمله به کاروان نماینده مجلس افغانستان

منابع امنیتی می‌گویند خان محمد وردک مجروح شده ‌است

انفجار امروز کاروان خودروهای نماینده مجلس را هدف گرفت - شبکه‌های اجتماعی

وزارت کشور افغانستان تایید کرده که انفجاری در ناحیه پنجم امنیتی شهر کابل رخ داده‌است و کاروان خودروهای حاجی خان محمد وردک، نماینده مجلس، هدف این انفجار بوده‌است.

مقام‌های افغان می‌گویند آقای وردک در این حمله مجروح شده‌است.  

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان دقایق پیش تایید کرد که دست‌‌کم ۹ نفر در این حمله کشته و بیش از ۱۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

او می‌گوید:‌«چنین حملات تروریستی دوام جنایات تروریست‌ها را علیه مردم نشان می‌دهد. تروریست‌ها رویکرد ویرانگری و کشتار دارند. آنها هر بار در میدان جنگ به شکست مواجه شده‌اند و قطعا به اهداف خود دست نیافته‌اند.»

این انفجار بامداد امروز به‌وقت کابل و زمانی رخ داد که سه خودروی آقای وردک و محافظانش از جاده اصلی عبور می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته اما قتل‌های هدفمند در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان، در گزارش تازه‌ای اعلام کرده‌ است ۳۱ درصد کل تلفات انسانی در این کشور، غیرنظامیان بوده‌اند که در قتل‌های هدفمند جان خود را از دست داده‌اند.

این نهاد حقوق‌بشری، تمام موارد ترور غیرنظامیان در افغانستان را در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ بررسی کرده است. نتایج تحقیقات، روز چهارشنبه ۲۶ آذر، اعلام شد. بر اساس پژوهش کمیسیون حقوق‌بشر، در این مدت تقریبا یک هزار غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند. در میان این قربانیان، افرادی بوده‌اند که در درگیری‌های مسلحانه نقشی نداشته‌ اما هدفمندانه مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت کشور هم‌ می‌گوید در سه ماه اخیر ۳۷ حمله انتحاری و ۵۱۰ بمبگذاری در افغانستان انجام شده‌است که جان بیش از ۵۰۰ نفر را گرفته و ۱۰۵۰ غیرنظامی دیگر را هم مجروح کرده‌است.