تخریب مزار نوید افکاری

فشار برای جلوگیری از نصب سنگ قبر مورد تأیید خانواده نوید افکاری، ادامه دارد

نیروهای امنیتی، سنگ مزار نوید افکاری را تخریب کردند - عکس از شبکه اجتماعی

در پی بازداشت پدر و برادر نوید افکاری توسط نیروهای امنیتی، خواهر افکاری، از تخریب سنگ مزار برادرش خبر داد.

الهام افکاری، روز جمعه ۲۸ آذر در اینستاگرام خود نوشت: «اینجا میدان جنگ نیست، اینجا مزار نویدمان است که ریختند و بردند و ویران کردند.»

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by #Navid afkari (@elham_afkari99)

این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود که حسین و حمید افکاری، پدر و برادر نوید، در زمان آماده‌سازی مزار برای نصب سنگ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. البته این دو نفر پس از چند ساعت نهایتاً آزاد شدند. هرانا در این مورد نوشت که خانواده نوید افکاری تحت‌فشار هستند تا از نصب سنگ مزار خودداری کنند.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی تلاش دارند تا سنگ مزار موردتأیید خود را نصب کنند که این موضوع با مخالفت خانواده افکاری مواجه شده است.

مزار نوید افکاری در گورستان روستای سنگر از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوید و وحید افکاری در شهریور ۱۳۹۷ و حبیب برادر دیگر آنها، در آذرماه همان سال، به اتهام شرکت در اعتراضات علیه حکومت دستگیر شدند. پس از مدتی قتل یک مأمور نیروی امنیتی به آنها نسبت داده شد که از سوی وکلا و خود آنها رد شد. درخواست بازبینی فیلم‌های مداربسته نیز توسط قاضی رد شد تا این اتهام از نظر وکلای پرونده و افکارعمومی، بدون ادله کافی باشد.

نوید افکاری، باوجود ابهامات فراوان در پرونده، ۲۲ شهریورماه ۹۹ در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد.

این اقدام با واکنش‌های گسترده در داخل و فضای بین‌المللی مواجه شد. پس از صدور حکم و پیش از اجرای اعدام، چندین فایل صوتی و تصویری از سوی نوید افکاری، برادر و مادرش منتشر شد که ناعادلانه بودن روند رسیدگی به اتهامات و انجام شکنجه برای اخذ اعترافات را اثبات می‌کرد.

وحید و حبیب افکاری دو برادر دیگر او نیز که در بازداشت نیروهای امنیتی بودند، از زمان اعدام نوید به انفرادی منتقل‌شده‌اند.

هر سه برادر بارها اعلام کرده بودند که در زندان برای اعتراف به جرائم نسبت‌داده‌شده به آن‌ها، مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.