مراسم تحلیف بایدن مجازی برگزار می‌شود

به دلیل همه‌گیری کرونا، «شکلی جدید» از مراسم تحلیف و رژه سنتی‌ را برگزار می‌شود

جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا و کامالا هریس، معاون او- Jim WATSON / AFP

مراسم تحلیف ریاست جمهوری یکی از پررونق‌ترین مناسبت‌های سیاسی در تاریخ آمریکا است. میلیون‌ها نفر هر چهار سال، در واشینگتن‌دی‌سی گرد هم می‌آیند تا شاهد سوگند خوردن فرمانده بعدی کل قوا در محل ساختمان کنگره باشند.

ولی اکنون مقام‌های ایالات متحده از مردم خواسته‌اند، ماه آینده که جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب و کامالا هریس، معاون او، در این مراسم شرکت می‌کنند، در خانه بمانند. به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مسئولان در حال برنامه‌ریزی هستند تا «شکلی جدید» از این مراسم و رژه سنتی‌ را برگزار کنند.

پیروزی بایدن و هریس روز دوشنبه پس از تایید در انتخابات ماه نوامبر، از سوی مجمع گزینندگان (کالج الکترال) تحکیم شد.

کمیته تحلیف ریاست جمهوری در پی این تایید، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که با تیم انتقالی بایدن و گروه‌های دیگر مشغول هماهنگی برای میزبانی این رخداد به شکلی بی‌خطر است که در عین «گرامیداشت و شباهت داشتن به سنت‌های مقدس آمریکا»، از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

تیم جو بایدن، گروه سازمان‌دهندگانی را که امسال مراسم گردهمایی ملی حزب دموکرات را به صورت مجازی و با شکوه تمام برگزار کردند مامور این کار کرده است. گردهمایی حزب دموکرات به دلیل زیبایی سینمایی و کیفیت بالای تولید، ستایش زیادی برانگیخت. در جریان این همایش بود که خانم هریس رسما نامزدی معاونت ریاست جمهوری را پذیرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن پیشتر پیشنهاد کرده که «در سراسر آمریکا فعالیت‌های مجازی فراوانی» در روز تحلیف او برگزار شود، مشابه پخش مستقیم تلویزیونی از ایالت‌های مختلف در جریان همایش ملی حزب دموکرات، برای نامزدی رسمی آقای بایدن به عنوان نامزد این حزب.

مشاور ارشد پزشکی کمیته تحلیف ریاست جمهوری هم از آمریکایی‌ها خواست در خانه بمانند تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا در امان بمانند. شیوع این ویروس تاکنون جان بیش از سیصدهزار آمریکایی را گرفته است.

دکتر دیوید کسلر گفت که آمریکایی‌ها باید «از خانه در مراسم تحلیف شرکت کنند و از خودشان، خانواده، دوستان و اطرافیان خود» در مقابل ویروس محافظت کنند.

کمیته برگزاری در بیانیه خود اعلام کرد: «دامنه مراسم بسیار محدود خواهد بود و رژه‌ای که پس از آن برگزار می‌شود، شکلی جدید خواهد داشت. کمیته از مردم می‌خواهد با خودداری از سفر، از خانه خودشان در مراسم شرکت کنند.»

© The Independent