خانه کودکی ترامپ بی‌مشتری مانده است

هواداران سرسپرده دونالد ترامپ هم حاضر نیستند خانه دوران کودکی او را بخرند

ارزش تخمینی این خانه پنج اتاق خوابه در محله کویینز نیویورک،  یک میلیون دلار است - Drew Angerer / Getty Images via AFP

کارزاری مجازی به نام «گوفاندمی» (GoFundMe) به راه افتاده است که هدف آن جمع‌آوری سه میلیون دلار برای خرید خانه قدیمی ترامپ در نیویورک در حراجی در روز بیستم ژانویه است؛ روزی که قرار است او کاخ سفید را ترک کند ولی دو هفته پس از آغاز کارزار، ۱۰ اهدا کننده جمعا ۱۲۵ دلار پرداخته‌اند و برخی از مبالغ کمتر از جانب اهداکنندگانی با نام‌هایی چون «شرم بر تو ترامپ»، «لعنت به ترامپ» و نام‌های دیگری است که قابل انتشار نیستند.

ظاهرا کسی حاضر نیست از هزینه‌ای که پیشتر از این برای پرداخت بدهی‌های ترامپ، طرح ده‌ها شکایت حقوقی درباره نتایج انتخابات یا تامین بودجه کارزار انتخاباتی دیگر در سال ۲۰۲۴ صرف کرده است، پول نقد بیشتری اهدا کند.

صفحه گوفاندمی متعلق به شرکت مستغلات «پارامونت ریلتی یو‌اس‌ای» می‌گوید قصد آنها جمع کردن پول برای خرید خانه آقای ترامپ یا برای خود او یا برای نهادی خیریه به انتخاب او «به عنوان نمادی از قدردانی» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خانه در سال ۲۰۱۷ به بهای ۲.۴ میلیون دلار به فروش رفت. چند ماه پیش از آن، به بهای ۱.۴ میلیون دلار خریده شده بود. به نظر می‌رسد که یک سرمایه‌گذار چینی خانه را خرید و فکر جمع‌آوری پول پس از آن شکل گرفت که او در سال ۲۰۱۸ نتوانست خانه را به بهای پیشنهادی ۲.۹ میلیون دلار بفروشد. ارزش تخمینی این خانه پنج اتاق خوابه سبک تودور در جاماییکا استیت، در محله کویینز نیویورک،  یک میلیون دلار است.

میشا حقانی، مشاور مسکن شرکت پارامونت به ایندیپندنت گفت: «به نظرم بیشتر امکان دارد ۳۰۰هزار نفر هر کدام ۱۰‌ دلار بپردازند تا یک نفر حاضر باشد سه میلیون دلار برای خریدن این خانه بدهد. خیلی دلمان می‌خواهد خانه به خانواده یک مجروح جنگی یا مامور پلیس یا آتش‌نشان کشته شده برسد، ولی این فقط نظر ماست.»

فرد ترامپ، پدر آقای ترامپ که در کار ساخت‌و‌ساز بود، این خانه را در سال ۱۹۴۰ ساخت و رئیس‌جمهور آمریکا تا چهار سالگی در آن زندگی می‌کرد. ترامپ در شوی تلویزیونی جیمی فلون در پاسخ به این که خاطرات شیرینی از این خانه دارد یا نه، گفت: «پدر و مادرم محشر بودند و برادر و خواهرهایم هم محشر بودند. کودکی خیلی خوبی داشتم. نگاه کردن به آن غم‌انگیز است. می‌خواهم بخرمش. زیباست. دوستش دارم. جای دنجی است.»

© The Independent

بیشتر از جهان