راهکار چین برای خدمه پرواز؛ پوشک یک‌بار مصرف استفاده کنید!

سازمان هواپیمایی چین این توصیه را به خدمه پروازهایی کرده که مقصد آن‌ها شهرهایی با نرخ ابتلای بالای ۵۰۰ نفر در یک میلیون باشد

به خدمه پرواز توصیه می‌شود برای کاهش خطر ابتلا، پوشک یک‌بار مصرف به صورت زده و در موارد غیر ضروری از توالت استفاده نکنند - Hector RETAMAL / AFP

به خدمه پرواز چین توصیه شد تا برای کاهش احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در پروازهای چارتر به مقصد کشورهای پرخطر از پوشک یک‌بار مصرف بزرگسالان استفاده کنند و از رفتن به توالت پرهیز کنند. 

سازمان هواپیمایی چین این توصیه را به خدمه پروازهایی کرده است که مقصد آن‌ها شهرهایی با نرخ ابتلای بالای ۵۰۰ نفر در یک میلیون باشد. 

به گزارش هندوستان تایمز، در جدیدترین فهرست راهنمای این سازمان آمده است: «به خدمه پرواز توصیه می‌شود برای کاهش خطر ابتلا، پوشک یک‌بار مصرف به صورت زده و در موارد غیر ضروری از توالت استفاده نکنند.» 

از دیگر توصیه‌های بهداشتی این سازمان پوشیدن ماسک حفاظتی پزشکی، دستکش یک‌بار مصرف دو لایه پزشکی، عینک، کلاه یک‌بار مصرف، لباس حفاظتی یک‌بار مصرف و روکش کفش یک‌بار مصرف است. 

سازمان هواپیمایی چین همچنین توصیه کرد کابین هواپیما به چهار قسمت مجزا تقسیم شود: قسمت تمیز، قسمت میانی، قسمت مسافر و قسمت قرنطینه و هر قسمت با پرده‌های یک‌بار مصرف از هم جدا شوند. 

براساس این توصیه‌نامه، سه ردیف آخر هواپیما باید به عنوان قسمت قرنطینه اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد. 

همچنین، بنا به توصیه  سازمان هواپیمایی مذکور، وضعیت سلامت روان خدمه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. 

به همین ترتیب توصیه شده است: «باید توجه شود که وضعیت سلامت روان خدمه خط اول تماس با مشتری مورد ملاحظه قرار بگیرد. زمان‌بندی وظایف در پروازهای بین‌المللی باید پس از بررسی کامل وضعیت روانی خدمه، شخصیت، مشکلات جاری خانوادگی، نظام تأمین اجتماعی و سایر شرایط برنامه‌ریزی شود.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود شروع ویروس از چین، این کشور سریع‌تر از اروپا و آمریکا توانست سرعت نرخ ابتلا را پایین بیاورد. 

اگرچه صنعت هواپیمایی این کشور در روزهای آغازین همه‌گیری به شدت آسیب دید، اما بازار پروازهای داخلی چین به وضعیت پیش از همه‌گیری برگشته است. 

پرواز از بریتانیا به چین در حال حاضر عمدتا آزاد است. سفارت چین روز چهارم نوامبر از تعلیق موقت ورود شهروندان غیرچینی به کشور خود خبر داد که با ویزای چین یا اجازه اقامت در بریتانیا مستقر هستند. 

شهروندان بریتانیایی هنوز می‌توانند برای موارد اضطراری درخواست ویزا کنند ولی با ارائه مدرک نوکلیک اسید منفی و آزمایش پادتن ال‌جی‌ام برای کووید-۱۹ که ۴۸ ساعت پیش از سفر انجام شده، باید از سفارت چین گواهی اظهارنامه سلامت دریافت کنند. 

ورود تمام مسافران خارجی تنها پس از معاینه پزشکی میسر است و باید به مدت ۱۴ روز با هزینه خود در قرنطینه بمانند.

© The Independent

بیشتر از جهان