آمریکا تروریست خواندن حوثی‌ها را بررسی می‌کند

دولت ترامپ در حال بررسی افزودن نام حوثی‌ها به لیست گروه‌های تروریستی است

دولت ترامپ قصد دارد نام نام حوثی‌ها را به لیست گروههای تروریستی اضافه کند - MOHAMMED HUWAIS / AFP

وزیر امور خارجه عمان روز گذشته اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی افزودن نام حوثی‌های یمن به لیست گروه‌های تروریستی است.

در همین رابطه رویترز نوشت: سید بدر البوسعیدی در اجلاس بحرین گفت که لیست سیاه در سفر اخیر دیوید شنکر، دیپلمات ارشد آمریکا در خاورمیانه به مسقط، به آنها اعلام شده است. او تاکید کرد که اضافه کردن نام یکی از بازیگران اصلی مناقشه به لیست سیاه نمی تواند راه حل مناسبی برای حل مسئله یمن باشد. شاید شیوه سازمان ملل که قصد دارد از همه گروه‌های درگیر دعوت به گفتگو کند، بیشتر کارساز باشد.

سازمان ملل در تلاش است تا مجددا گفتگوهای صلح متوقف شده از اواخر سال ۲۰۱۸ را، برای پایان دادن به جنگی که سالها در بن‌بست نظامی به سر می برد احیا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماه گذشته رویترز به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد كه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا تهدید كرده كه قصد دارد جنبش حوثی ها را كه از سال ۲۰۱۵ با یك ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن می جنگد ، در لیست سیاه قرار دهد.

بسیاری نگران هستند که قرار گرفتن نام حوثی ها در لیست گروههای تروریستی، رساندن کمک های بشردوستانه به یمن را دشوار کند.

دولت پیشین یمن مورد حمایت عربستان بود و حوثی ها در سال ۲۰۱۴ آن را برکنار کردند و قدرت را در دست گرفتند. عربستان، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر، حوثی ها را وابسته به ایران می دانند و معتقدند این کشور حمایت های نظامی و اقتصادی بسیاری به حوثی ها می‌کند.

با این حال حکومت ایران هیچ گاه به طور رسمی این موضوع را نپذیرفته است.

 

بیشتر از جهان