وزیر خارجه عربستان سعودی: ترور کار ما نیست، کار ایران است

«از طریق گفت‌وگو با دولت بایدن، در مورد مسائل منطقه‌ای به اجماع خواهیم رسید»

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی - ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / POOL / AFP 

وزیر خارجه عربستان سعودی هر گونه دست داشتن کشورش را در کشتن محسن فخری‌زاده، از مسئولان ارشد برنامه هسته‌ای تهران، تکذیب کرد، و متقابلا ایران را متهم کرد که به تأمین بودجه شبه‌نظامیان تروریستی در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش العربیه، شاهزاده فیصل بن فرحان روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای که به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت که شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق از خشونت استفاده می‌کنند.

او گفت که پادشاهی سعودی از ترور پشتیبانی نمی‌کند: «این سیاست ما نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فیصل بن فرحان در مورد روابط عربستان سعودی با جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده گفت: «از طریق گفت‌وگو با دولت بایدن، در مورد مسائل منطقه‌ای به اجماع خواهیم رسید.»

وزیر امور خارجه سعودی در مورد مسئله صلح در خاورمیانه اظهار داشت که کشورش از «یک توافق صلح عادلانه که فلسطینیان را از یک کشور مستقل برخوردار می‌سازد»، حمایت می‌کند.

همزمان، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز جمعه در گفتگویی در منامه، پایتخت بحرین، به مسائل منطقه‌ای، از جمله برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. به گزارش العربیه، آقای پمپئو گفت که آمریکا قاسم سلیمانی را کشت تا خط قرمز با به ایران نشان بدهد. او اضافه کرد که سیاست فشار حداکثری واشنگتن، با کمک متحدانش در خلیج فارس، ایران را از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی منزوی کرده است.