آزمایش کرونای لوئیس همیلتون مثبت شد

تیم مرسدس اعلام کرد که او در گراند پری آخر هفته در پیست شاکر شرکت نخواهد کرد

مرسدس باید برای مسابقات آخر هفته شخص دیگری را به جای همیلتون تعیین کند- REUTERS/Giuseppe Cacace

لوئیس همیلتون به علت ابتلا به کرونا باید خود را قرنطینه کند و به این دلیل در مسابقات گراند پری بحرین در پیست شاکر شرکت نخواهد کرد. 

تیم مرسدس تایید کرد که بامداد روز دوشنبه همیلتون با «عوارض ملایم» کرونا بیدار شد و متعاقب آن آزمایش ویروس کرونایش در بحرین مثبت شد. همیلتون روز پیش از آن در گراند پری یازدهمین پیروزی فصلش را با پنج برد پی در پی جشن گرفت. 

به همیلتون ۳۵ساله گفته شده است که آزمایش کرونای یک فرد نزدیک به او پیش از ورودش به بحرین مثبت شده است و اکنون آزمایش کرونای او نیز مثبت اعلام شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«با نهایت تاسف تیم مرسدس ۹‌ای ام جی پتروناس فرمول یک اعلام می‌کند که آزمایش کرونای لوئیس همیلتون مثبت شده است و درنتیجه قادر به شرکت در گراند پری این هفته در پیست شاکر نخواهد بود.»  

لوئیس در طول هفته گذشته سه بار تحت آزمایش کرونا قرار گرفت که هربار نتیجه آن منفی بود. بار آخر بعدازظهر یکشنبه به عنوان بخشی از برنامه استاندارد آزمایش کرونا برای مسابقات آخر هفته پیست بین‌المللی بحرین آزمایش داد.  

«لوئیس روز دوشنبه صبح با عوارض ملایم (کرونا) بیدار شد و متعاقب آن به او گفته شد آزمایش یک فرد نزدیک به او پیش از ورودش به بحرین مثبت بوده است. لوئیز در نتیجه آزمایش دیگری داد که نتیجه آن مثبت بود. آزمایش دیگر نیز این نتیجه را تایید کرده است.  

لوئیز اکنون مطابق مقررات کووید-۱۹ و راهنمای بهداشت عمومی خود را در قرنطینه گذاشته است. از عوارض ملایم کووید گذشته، حال مزاجی لوئیس خوب است. تیم (مرسدس) برای او آرزوی بهبودی سریع دارد.  

ما به موقع خود نام راننده‌ای را که در مسابقه آخر هفته جایگزین لوئیس خواهد شد اعلام خواهیم کرد.» 

تیم فرمول یک افزود: «فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، فرمول یک و تیم فرمول یک مرسدس –‌ای ام جی پتروناس  امروز تایید می‌کنند که آزمایش کرونای لوئیس همیلتون در آزمایش اجباری پیش از شرکت در مسابقات پیست شاکر مثبت بوده است. 

او اکنون مطابق با مقررات کووید-۱۹ و راهنمای بهداشتی بحرین در قرنطینه قرار دارد. هویت کلیه افرادی که به او در تماس بوده‌اند اعلام شده است. 

تدابیر تعیین شده از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی و فرمول یک از پیامدهای گسترده‌تر این واقعه بر مسابقه آخر هفته جلوگیری خواهد کرد.» 

مرسدس باید برای مسابقات آخر هفته شخص دیگری را به جای همیلتون تعیین کند که به معنی آن خواهد بود که رکورد او برای ۲۶۵مین مسابقه متوالی از آغاز کارش در سال ۲۰۰۷ به پایان می‌رسد. استبان گوتیرز یکی از گزینه‌های جایگزینی برای همیلتون است. استوفل وندورن، راننده فرمول‌ یک مرسدس روز سه‌شنبه مشغول آزمایش سری تمام الکتریکی در والنسیا خواهد بود. 

اما مرسدس همچنین گزینه نیکو هالکنبرگ، راننده سابق فرمول یک را دارد که در فصل جاری سه بار به جایگزینی پرز و استرول انتخاب شد و نیز در گراند پری بریتانیا، ۷۰مین سالگرد گراند پری و نیز گراند پری سال ۲۰۲۰ آلمان شرکت کرده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش