تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۱.۴ میلیارد پوند هزینه داشت

این بازی‌ها پیش از به تعویق افتادن، ۱.۳۵ تریلیون ین هزینه داشتند

کمیته بین‌المللی المپیک، به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌ها را به سال آینده موکول کرد - tokyo.jpg KAZUHIRO NOGI / AFP

به گزارش روزنامه یومیوری در روز یکشنبه و به نقل از افراد ذی‌ربط، دست‌اندرکاران تخمین زده‌اند که تعویق المپیک امسال توکیو به علت شیوع ویروس جدید کرونا حدود ۲۰۰ میلیارد ین هزینه در برداشته است.

کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن به خاطر شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر دنیا مجبور شدند در ماه مارس بازی‌های امسال را یک سال به تعویق اندازند.

به گزارش روزنامه مذکور، این بازی‌ها پیش از به تعویق افتادن، ۱.۳۵ تریلیون ین هزینه داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این روزنامه نوشت که کمیته دست‌اندرکاران این بازی‌ها  پس از بحث درباره مشکلات و هزینه‌ها با اعضای این کمیته، دولت کلانشهر توکیو و دولت مرکزی ژاپن، در ماه دسامبر درباره جزئیات دقیق هزینه‌های این تعویق تصمیم خواهد گرفت. 

وقتی از سخنگوی این کمیته درباره گزارش روزنامه مذکور پرسیده شد، او با پیامک به رویترز گفت که آن کمیته در حال بررسی هزینه‌های دیگری است که با تعویق بازی‌ها در ارتباط است.

روزنامه مذکوراظهار داشت که هزینه‌های تعویق شامل پرداخت دستمزد کارکنان و نیز معرفی روش‌هایی جدید برای پس دادن پول بلیت‌های خریداری‌شده بودند، اما هزینه تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را شامل نمی‌شدند. 

دست‌اندرکاران بازی‌ها در آغاز تخمین زده بودند که این تعویق حدود ۳۰۰ میلیارد ین هزینه خواهد داشت. اما به گزارش این روزنامه، با ساده کردن بعضی از رویدادها توانستند هزینه‌ها را کاهش دهند.

رویترز

© Reuters

بیشتر از ورزش