پیراهن ورزشی محبوب پرنسس دیانا ۵۳ هزار دلار به فروش رفت

این پیراهن پس از ۲۰ سال از کمد لباس بیرون آورده شده

AFP

لباس‌های ورزشی ارزان نیستند اما فروختن یک پیراهن ورزشی گشاد به قیمت ۵۳ هزار دلار اصلا عادی نیست، مگر اینکه این پیراهن ورزشی گشاد یک زمانی متعلق به پرنسس دیانا بوده باشد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰،  عکس‌های زیادی از پرنسس فقید ویلز در حال رفتن به باشگاه گرفته شده است در حالی  که پیراهن ورزشی آبی ویرجین آتلانتیک پوشیده است – این پیراهن ورزشی را سر چارلز برانسون به او هدیه داده بود. 

بسیاری بر این باورند که دیانا عمدا این لباس تکراری را می‌پوشید تا عکاسان پاپاراتزی را از عکاسی منصرف کند چرا که این کارش باعث می‌شد همیشه عکس‌هایش مثل هم باشند.

پنجشنبه شب در مزایده‌ای که در وبسایت فروش آنلاین «آر آر آکشن» در آمریکا برگزار شد، یک پیشنهاد دهنده بی نام و نشان این لباس ورزشی دیانا را به قیمت ۵۳ هزار دلار خریداری کرد.

این لباس توسط جنی ریوت، مربی شخصی پیشین دیانا فروخته شده که تنها چند ماه قبل از مرگ پرنسس دیانا در پاریس در سال ۱۹۹۷، آن را از او دریافت کرده بود.

ریوت در توضیحی که در فیسبوک نوشته بود اعلام کرد که بعد از ۲۰ سال تصمیم گرفته است که این پیراهن ورزشی نمادین را که دیانا به او داده بود بفروشد. ریوت افزود: «این پیراهن ورزشی سزاوار این بود که در خانه بهتری باشد چون در خانه من در کمد لباس‌ها فقط گرد و خاک می خورد».

بله، بعد از ۲۰ سال تصمیم گرفتم با این لباس نمادین که پرنسس دیانا به من داده بود خداحافظی کنم. این پیراهن ورزشی سزاوار این بود که در خانه بهتری باشد چون در خانه من در کمد لباس‌ها فقط گرد و خاک می‌خورد. پول آن را به یک خانواده در مالاوی می‌بخشم. نه بیشتر، نه کمتر. مطمئنم پرنسس دیانا از تصمیم من حمایت می‌کند.

این پیراهن ورزشی که لوگوی بانوی پرنده ویرجین آتلانتیک روی آن حک شده همراه با دست‌نوشته‌ای که دیانا به ریوت داده است و در آن نوشته شده «جنی عزیزم، با عشق بسیار از طرف دیانا» فروخته شد.

«آر آر آکشن» ابتدا تخمین زده بود که این لباس به قیمت حدود شش هزار دلار فروخته شود. بدون شک ارزش این پیراهن ورزشی برای خریدار آن بسیار بیشتر از این بوده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی