روحانی: در دام اسرائیل نمی‌افتیم

رئیس‌جمهور ایران می‌گوید دشمنان قصد دارند در چند هفته باقی‌مانده، شرایط نامطمئنی را ایجاد کنند

حسن روحانی در جلسه امروز صبح هیئت دولت، در واکنش به ترور محسن فخری زاده گفت که چند هفته آتی دوران پر اضطرابی برای دشمنان ما است.

او افزود که آنها احساس می‌کنند دوران فشار رو به پایان است و شرایط جهانی نیز در حال تغییر است؛ بنابراین سعی دارد تا از این چند هفته باقی‌مانده، حداکثر استفاده را بکنند.

وی تاکید کرد دشمنان سعی دارند شرایط نامطمئنی را در منطقه ایجاد کنند و توجه جهان را از مناطق اشغالی به سمت دیگری تغییر دهند.

به نظر می‌رسد منظور روحانی از «چند هفته باقی‌مانده»، پایان دولت ترامپ در روز ۲۰ ژانویه است.

روحانی همچنین انتقام ترور فخری‌زاده را حتمی دانشت و گفت که «همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسئولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و به موقع پاسخ خواهیم داد.»

به رغم وعده انتقام، روحانی گفت که جمهوری اسلامی و مردم ایران در دام اسرائیل نمی‌افتند: «ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آنند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند. آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند. بدانند ما دست آنها را از پیش خوانده‌ایم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خودشان دست پیدا کنند.»

او پیش‌تر نیز در پیامی که به مناسبت کشته‌شدن محسن فخری زاده منتشر کرد، عامل ترور را «رژیم غاصب صهیونیستی» دانسته و نوشته بود که شکست‌های پی در پی دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان، دلیل این اقدام بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی ترور فخری زاده از روز گذشته، بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی عاملیت ترور را به طور صریح یا تلویحی به اسرائیل و آمریکا نسبت می‌دهند. این در حالی است که هیچ گروه یا کشوری مسئولیت ترور را نپذیرفته و هیچ کس هم هنوز دستگیر نشده است.

محسن فخری‌زاده، یکی از مسئولان ارشد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی روز گذشته در منطقه آبسرد دماوند توسط گروهی ناشناس ترور شد و جان خود را از دست داد.