وکیل ترامپ: کار را به دیوان عالی می‌کشانیم

جولیانی: رد شدن شکایت‌ها به نتیجه انتخابات، برای ما خبر خوبی است

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ - MANDEL NGAN / AFP

رودی جولیانی گفت از قاضی که شکایت پس از انتخابات کارزار ترامپ را در پنسیلوانیا رد کرد «سپاسگزار» است، زیرا این به آنان کمک می‌کند تا «به سرعت» به دادگاه عالی برسند.  

روز شنبه، یک قاضی فدرال در ایالت پنسیلوانیا شکایت کارزار انتخاباتی ترامپ را که سعی در جلوگیری از صدور گواهینامه آرای انتخاباتی این ایالت داشت، رد کرد. 

قاضی متیو بران روز شنبه در حکم خود نوشت: «این دادگاه مباحث قانونی ساختگی بدون مبنا و اتهامات فرضی دریافت کرده است که از نظر عملیاتی مورد رسیدگی قرار نگرفته‌اند و فاقد پشتوانه مدارک و مستندات است.»  

او افزود: «در ایالات متحده آمریکا، این نمی‌تواند محرومیت حق رای یک رای‌دهنده را توجیه کند، چه برسد به تمامی رای‌دهندگان ششمین ایالت پرجمعیت آمریکا. مردم ما، قوانین و موسسات ما مطالبات بیشتری دارند.» 

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب، پیش‌تر در ماه جاری میلادی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، اما آقای ترامپ هنوز این امر را نپذیرفته است و بارها بدون ارائه شواهد ادعا کرد که در چندین ایالت، تقلب گسترده انتخاباتی صورت گرفته است.  

کارزار ترامپ، به سرپرستی آقای جولیانی، در چندین ایالت تعیین‌کننده، از جمله در پنسیلوانیا که به آقای بایدن رای دادند شکایت کرده است و ایالت و مقام‌های محلی را تحت فشار گذاشته تا نتایج انتخابات را به شکل رسمی اعلام نکنند.  

عصر شنبه، آقای جولیانی، وکیل شخصی رییس‌جمهور ترامپ و جنا الیس، مشاور ارشد حقوقی کارزار ترامپ در سال ۲۰۲۰، گفتند که از قاضی به دلیل رد شکایتشان در ایالت پنسیلوانیا تشکر می‌کنند.  

آقای جولیانی و خانم الیس روز شنبه در بیانیه‌ای نوشتند: «هرچند با این نظر کاملا مخالفیم، اما از قاضی منتصب اوباما به دلیل این تصمیم فوری و قابل پیش‌بینی ممنونیم.»  

آنان نوشتند که کارزار ترامپ از این حکم فرجام‌خواهی کرد و گفتند که «این تصمیم به راهبرد ما کمک می‌کند تا سریع خود را به دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا برسانیم.»  

آقای جولیانی و خانم الیس افزودند: «امیدواریم که دادگاه استیناف حوزه سوم نیز به اندازه قاضی بران لطف داشته باشد و درباره تجدیدنظر ما به همان سرعت تصمیم‌گیری کند.»  

کارزار ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش اکنون بیش از ۳۰ پرونده شکایت قضایی را که برای اعتراض به نتایج انتخابات تشکیل شده بود، از دست داده یا پس گرفته‌اند. 

پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا، به دنبال رد شکایت فوق، به شمار فزاینده مقام‌های منتخب جمهوری‌خواهانی پیوست که آقای بایدن را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری خوانده‌اند.  

آقای تومی روز شنبه در بیانیه‌ای نوشت که با تصمیم قاضی برای «رد شکایت کارزار ترامپ، رییس‌جمهور ترامپ تمامی راه‌های قانونی پذیرفته‌شده برای به چالش کشیدن نتیجه رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری در پنسیلوانیا را امتحان کرده است.»  

این سناتور نوشت: «به رییس‌جمهور منتخب بایدن، و کمالا هریس، معاون رییس‌جمهور منتخب به دلیل پیروزی‌شان تبریک می‌گویم. هر دوی آنان با وظیفه‌شناسی به کشور خدمت می‌کنند و من برای آنان و کشورمان دعا میکنم.»  

© The Independent