دستگیری ۱۸ گردشگر در قم

معاون دادستان: «برخورد قانونی و قاطع در انتظار تور‌های ناهنجار در مسیر قم»

آزادراه قم راه عبوری به مقصد شهرهای مرکزی و جنوبی ایران است-SARAH LAI / AFP

معاون دادستان قم گفت: ۱۸ نفر از اعضای یک تور گردشگری غیرمجاز که مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند بازداشت و روانه زندان شدند.

ابوالفضل تحریری گفت: «برخورد قانونی و قاطع در انتظار تور‌های ناهنجار و غیرمجازی خواهد بود که از مبدأ قم و یا با عبور از مسیر قم قصد عزیمت به سایر شهرهای مجاور را داشته باشند.»

آزادراه قم راه عبوری به مقصد شهرهای مرکزی و جنوبی ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحریری روز شنبه با اشاره به «اجرای طرح‌های هدفمند در خصوص شناسایی و برخورد باریشه‌های ترویج ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی» گفت: «طرح ساماندهی تورهای گردشگری در دستور کار کارشناسان قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم قرار دارد.»

بنا بر اعلام داستانی قم یک تور غیرمجاز به مقصد کویر مرنجاب با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شناسایی و شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی آن دستگیر شدند.

 معاون دادستان قم گفت برای مسئول تور و ۱۸ نفر دیگر به جرم «شرب خمر، روابط نامشروع، رقص مختلط، کشف حجاب، نزاع و دیگر موارد خلاف شرع و قانون» پرونده قضایی تشکیل‌شده است و همگی روانه زندان شدند.

هفته گذشته معاون گردشگری استان تهران نیز از بازرسی‌های شدیدتر تورهای گردشگری خبر داده بود.

بنا بر گفته علی رفیعی اولین دور بازرسی‌ها از محل حرکت تورهای یک‌روزه و چندروزه از میدان آرژانتین تهران با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری تهران انجام شد.

برگزاری تورهای گردشگری در ایران ممنوع نیست اما برخی استان‌ها ازجمله لرستان، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کلیه فعالیت‌های مربوط به گردشگری را تعطیل کرده‌اند.

با توجه به ممنوعیت و محدودیت سفر به خارج از کشور به علت نرخ شیوع بالای کووید ۱۹ در ایران و بالا بودن هزینه سفرهای هوایی داخلی، در حال حاضر تورهای زمینی گردشگری در ایران رونق بیشتری دارد.

بیشتر از