مونسان: با هنجارشکنی ایرانی‌ها در خارج از کشور برخورد شود

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران می‌گوید در فصل بهار تنها ۷۴ گردشگر خارجی به ایران آمده‌اند

مونسان خواستار برخورد قضایی با رفتار گردشگران ایرانی در خارج از کشور شد- CHTN

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران از نیروهای انتظامی و امنیتی خواست تا با «هنجارشکنی» ایرانی‌ها در خارج از کشور برخورد شود: « اگر هموطنی در سفر به خارج از کشور هنجارشکنی داشته باشد، ضابطان قضایی باید با وی برخورد کنند.»

مونسان، مصداق‌های این «هنجار‌شکنی» را اعلام نکرده است. طبق قوانین جمهوری اسلامی، مصرف مشروبات الکلی، روابط خارج از ازدواج و بی‌حجابی جرم است ولی این نخستین بار است که یک مقام رسمی دولت خواستار برخورد با افرادی شده که در خارج از حوزه قضایی ایران این قوانین جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کنند.

او همچنین گفت که در فصل بهار گردشگری ورودی ایران به صفر نزدیک شد: «در سه ماه نخست سال گذشته (۱۳۹۸) تعداد گردشگران خارجی دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که سه ماه نخست امسال این عدد به ۷۴ نفر رسید؛ تقریبا به صفر نزدیک شد.»

مونسان گفت که سال ۱۳۹۸ میزان گردشگر ورودی ایران به «هشت میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی رسیده بود» و اکنون به دلیل بیماری کرونا امکان سفر به ایران وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های گردشگری ایران همه کسانی که به عنوان مسافر و با پاسپورت غیرایرانی از ایران عبور می‌کنند را به عنوان گردشگر در نظر می‌گیرند.

وزارت میراث فرهنگی، خسارت ناشی از کرونا بر صنعت گردشگری ایران تا مردادماه امسال را «عددی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان» اعلام کرد و گفت که تنها توانسته ۱۷۵ میلیارد تومان از این زیان را «در قالب وام» جبران کند.

علی‌اصغر مونسان میزان بیکاری در صنعت گردشگری را بسیار گسترده خواند.

بیشتر از