کرونا در ایران؛ ۱۱۷۸۰ بیمار جدید، ۴۶۲ قربانی

موج سوم کرونا در ایران همچنان قربانی می‌گیرد

انتقادها از عملکرد حسن روحانی و دولتش در حالی صورت می‌گیرد که او صبح امروز آمریکا را به دلیل مدیریت نادرست کرونا مسئول نابودی و کشتار مردمش دانست-ایرنا

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران جدید مبتلا به کرونا در کشور با جهشی قابل توجه به ۱۱۷۸۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین ۴۶۲ ایرانی دیگر نیز جانشان را از دست دادند و ۵۶۰۱ نفر نیز در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند.

افزایش شمار قربانیان و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در حالی است که حسن روحانی همچنان در برابر پیشنهاد مقام‌های بهداشتی و پزشکان برای قرنطینه کردن شهرها و تعطیلی دو هفته‌ای مقاومت می‌کند. روحانی گفته است که او با دوگانه «معیشت-سلامت» و قرنطینه کردن شهرها مخالف است.

روز گذشته گروهی از مقام‌های بهداشتی و همچنین پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا در ایران فعال هستند از روحانی خواستند تا تهران و کلان‌شهرها را به مدت دست‌کم دو هفته تعطیل کند.

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در تهران از ارسال نامه‌ای با امضای ۶۵ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور خطاب به وزیر بهداشت خبر داد که در آن از سعید نمکی خواسته شده است تا به مدت دو هفته همه کشور تعطیل شود تا شاید با ایجاد وقفه در انتقال کرونا بتوان سازمان درمان کشور را بازآرایی کرد.

در رویدادی دیگر، صبح دیروز حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی منتشر کرد و از او خواست تا تهران و دیگر کلانشهرها به مدت ۱۵ تا ۳۰ روز به صورت کامل تعطیل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهریاری در این نامه نوشت که اطلاعات دقیقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد «میزان بروز و شیوع بیماری در کشور» به حدی وخیم است که «نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه» است. او به رئیس‌جمهور ایران هشدار داد که «اگر امروز برای آن چاره‌جویی ننماییم فردا خیلی دیر است که متأسفانه امروز هم دیر شده است.»

او از روحانی خواست «به عنوان یک اقدام عاجل در زمان کوتاه بین ۱۵ الی ۳۰ روز در تهران و کلانشهرهای کشور» وضعیت فوق‌العاده برقرار شود.

انتقادها از عملکرد حسن روحانی و دولتش در حالی صورت می‌گیرد که او صبح امروز آمریکا را به دلیل مدیریت نادرست کرونا مسئول نابودی و کشتار مردمش دانست: «(مسئولان آمریکایی) مردم کشور خودشان را نابود کردند و به جای اینکه برای مبارزه با این ویروس برنامه‌ریزی کنند، شروع کردند به دست انداختن مردم و اینکه خبر و مسئله‌ای نیست و این‌همه کشتار در مردم آمریکا ایجاد کردند.»

بیشتر از