ترامپ هنور رسماً به اعلام پیروزی بایدن در رسانه‌ها واکنش نشان نداده است

دونالد ترامپ هنگام اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات در حال گلف بازی بود

آقای ترامپ هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی در یک کنفرانس مطبوعاتی رسمی به اعلام پیروزی آقای بایدن واکنش نشان خواهد داد-  JIM WATSON / AFP

پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده از سوی شبکه‌های بزرگ خبری در حالی اعلام شد که دونالد ترامپ در حال گلف‌بازی بود.

کارزار انتخاباتی آقای ترامپ بلافاصله بیانیه‌ای صادر كرد و از قول رئیس جمهوری اظهار داشت که این مسابقه «هنوز تا پایان یافتن فاصله دارد.»

با این حال، آقای ترامپ هنوز عمومی و مستقیم، چه در توییتر و چه در میان خبرنگاران، نسبت به اعلام پیروزی پیش‌بینی‌شده برای آقای بایدن از سوی رسانه‌ها، واکنش نشان نداده است.

وی آخرین بار در ساعت ۱۰:۳۶ صبح به وقت شرق آمریکا با انتشار توییتی تأکید کرد: «من با فاصله زیادی در انتخابات پیروز شده‌ام.»

آقای ترامپ هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی در یک کنفرانس مطبوعاتی رسمی به اعلام پیروزی آقای بایدن واکنش نشان خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، در زمان اعلام پیروزی آقای بایدن توسط رسانه‌ها، تیم حقوقی وی در شرف برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در هتلی در شهر فیلادلفیا بود.

رودی جولیانی در آن کنفرانس خبری ادعا کرد که ناظران انتخاباتی جمهوری‌خواه از نظارت بر شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا باز داشته شده‌اند. با این حال، وی هیچ مدرکی درباره تقلب در انتخابات ارائه نکرد.

تنها واکنش آقای ترامپ تاکنون بیانیه‌ای است که در رد اعلامیه پیروزی بایدن صادر شده است. این بیانیه می‌گوید: «آرای قانونی نتیجه انتخابات را مشخص می‌کند، نه رسانه‌های خبری.»

این بیانیه می‌افزاید که کارزار انتخاباتی آقای ترامپ روز دوشنبه پرونده حقوقی خود را در دادگاه به جریان می‌اندازد تا «اطمینان حاصل کند که قوانین انتخابات کاملاً اجرا شده است و کسی که واقعاً پیروز انتخابات است، به عنوان برنده اعلام خواهد شد.»

© The Independent