قهرمان بدنسازی، به اتهام «توهین به امامان شیعه» دستگیر شد

تبریزی به تناقض باز بودن اماکن مذهبی و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در زمان شیوع کرونا اعتراض کرده بود

رضا تبریزی، ورزشکار و بدنساز مشهور ایرانی به دلیل آنچه «توهین به مقدسات» خوانده شده، دستگیر شد. باشگاه ورزشی او نیز با حضور برخی از افراد تندرو که علیه وی شعار می‌داند، تعطیل شد.

انتشار یک مطلب اینستاگرامی توسط این قهرمان و مربی بدنسازی، با واکنش برخی افراد تندرو مواجه شد. فارس در این مورد نوشت که تبریزی در آن استوری نسبت به اینکه در شرایط کرونایی اماکن مذهبی مانند امامزاده‌ها، مساجد و حرم‌ها باز هستند اما باشگاه‌های ورزشی تعطیل شده‌اند، اعتراض کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی انتشار این متن در حساب کاربری شخصی این ورزشکار، برخی از افراد تندرو نسبت به آن واکنش نشان دادند و در برابر باشگاه او تجمع کردند.  آنها با بالا رفتن از در ورودی، بنر باشگاه را پاره کردند و پایین کشیدند. پلیس نیز با حضور در محل باشگاه، آقای تبریزی را دستگیر کرد. پس از دستگیری او، پست اعتراضی از صفحه او حذف و علی تبریزی، برادر مشهور وی، در صفحه اینستاگرام خود یک پست عذرخواهی منتشر کرد.

 

لازم به توضیح است که علی تبریزی نوری، برادر رضا؛ عضو فدراسیون بدنسازی ایران است. باشگاه تعطیل شده نیز، به نام او مشهور است.

وی همچنین رکورددار قهرمانی سنگین‌وزن و قهرمان قهرمانان مسابقات آماتور جهانی فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام (IFBB) است. دوستداران ورزش بدنسازی از او و مرحوم بیت‌الله عباس‌پور به‌عنوان اسطوره‌های بدنسازی ایران یاد می‌کنند.

بیشتر از