شکستن سنگ مزار قربانیان پرواز اوکراینی در ایران

«خانواده قربانیان هواپیما به دلیل دادخواهی‌شان تهدید شده‌اند»

سنگ مزار سیاوش غفوری‌آذر و سارا ممانی از کشته‌شدگان پرواز اوکراینی- عکس از توییتر بابک غفوری‌آذر

بابک غفوری‌آذر از نزدیکان سیاوش غفوری‌آذر و سارا ممانی از جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در توییتر خود نوشت که سنگ مزار سیاوش و سارا را شکسته‌اند و تصویر آن‌ها را از روی سنگ مزارشان کنده و برده‌اند.

پیش‌تر هم برخی از خانواده‌های کشته‌شدگان پرواز اوکراینی که از سوی سپاه پاسداران در ایران مورد حمله قرار گرفت و سقوط کرد، از تهدید خانواده قربانیان به دست افراد ناشناس و توهین و آزار آن‌ها خبر داده بودند.

پیش‌تر هم جواد سلیمانی، همسر الناز نبیئی، یکی از قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی از احضار خانواده قربانیان این پرواز به سازمان اطلاعات و «تهدید به تجاوز جنسی» خبر داده بود و در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود: «خانواده قربانیان هواپیما به دلیل دادخواهی‌شان تهدید شده‌اند.»

جواد سلیمانی قبل‌تر هم گفته بود که در روز برگزاری مراسم ترحیم همسرش از سوی وزارت اطلاعات در ایران به وی پیام داده‌اند که «دهنت را ببند این آخرین اخطار است». او بارها از تهدید‌ها و احضارش به وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی در ایران خبر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سلیمانی همچنین در حساب کاربری خود در توییتر و ایسنتاگرام نوشته بود: «صبح روز بعد از مراسم ترحیم، وقتی در میانه راه و تنها داشتم می‌رفتم سر خاک از الناز خداحافظی کنم، از اداره اطلاعات زنجان من را احضار کردند، به دلیل توهین به نماینده‌های خامنه‌ای و پست‌های اینستاگرامی.»

در روزهای گذشته نیز با انتشار خبر قتل مهدی امین، فعال مخالف جمهوری اسلامی در شهر تورنتوی کانادا، که همچنان نیز ابعاد آن مشخص نشده است، حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ (هواپیمای اوکراینی)، نوشت که طی حدود یک سال گذشته و به دنبال پیگیری پرونده هواپیمای اوکراینی بارها به مرگ تهدید شده است.

پیش‌تر هم آقای اسماعیلیون در حساب کاربری خود در فیس‌بوک نوشته بود که پیام‌های مشکوک دریافت می‌کند.

در ایران هم احکام زندان و شلاق برای معترضان به ساقط کردن هواپیمای اوکراین و آن‌هایی که برای عزاداری شمع روشن کرده بودند، ابلاغ شد. تعدادی از این افراد همچنان در زندان به سر می‌برند.

به نظر می‌رسد مقام‌های امنیتی در ایران فشار بر خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان پرواز ۷۵۲ (هواپیمای اوکراینی)، را به دلیل مطالبه‌گری برای روشن شدن ابعاد این اتفاق بیشتر کرده‌اند.

بیشتر از