آنتونی فاوچی: بازگشت به شرایط عادی تا سال ۲۰۲۲ طول می‌کشد

«تا چند ماه آینده واکسن کرونا تولید خواهد شد اما مدتی طول می‌کشد تا در دسترس همه قرار گیرد»

دکتر فاوچی، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی آمریکا- ALEX EDELMAN / POOL / AFP

دکتر آنتونی فاوچی هشدار داد که زندگی عادی در سطح جهان، دستکم «تا پایان سال ۲۰۲۱» ، و به احتمال بالاتر در میانه سال ۲۰۲۲، از سر گرفته نخواهد شد. 

این کارشناس بیماری‌های عفونی گفت که تنها راه بازگشت زندگی عادی، «اجرای موفقیت‌آمیز واکسیناسیون کووید-۱۹ در سطح جهان است.» دکتر فاوچی تاکید کرد که اگر قرار باشد که یک کشور برنامه واکسیناسیون داشته باشد، در حالی که بقیه جهان کماکان مبتلا است، بعید است که زندگی به آن حالتی بازگردد که «قبل از دسامبر ۲۰۱۹»‌ می‌شناختیم. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فاوچی، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی، این اظهارات را در یک میزگرد آنلاین با دانشگاه ملبورن ایراد کرد. 

او در این بحث گفت که «مطمئن» است که تا چند ماه آینده واکسن تولید خواهد شد، اما مدتی طول خواهد کشید تا در همه جا در دسترس قرار گیرد. 

دکتر فاوچی گفت:‌ «اگر یک کارزار واکسیناسیون داشته باشیم، و تا چهارماهه دوم یا سوم ۲۰۲۱ بخش چشمگیری از مردم را واکسینه کنیم، فکر می‌کنم به راحتی تا پایان ۲۰۲۱ ، و شاید حتی تا سال پس از آن، طول بکشد تا بتوانیم به همان شرایط عادی گذشته بازگردیم.» 

دکتر فائوچی در توضیح آن «شرایط عادی»‌، گفت، «یعنی وقتی که بدون نگرانی درباره آنچه شرایط جمعی بسیار عفونی می‌نامیم، بتوانیم اجازه دهیم مردم به سینما بروند، وقتی که رستوران‌ها با حداکثر ظرفیت‌شان بازشوند، و وقتی که رویدادهای ورزشی با حضور تماشاگران برگزار شوند.» 

او همچنین درباره استفاده از ماسک سخن گفت، و این که برخی افراد و کشورها، پس از زمان الزامی، کماکان از آن پوشش استفاده خواهند کرد.

دکتر فاوچی در مقایسه وضعیت «کشورها در آسیا» پس از همه‌گیری سارس، گفت که مردم «تا ماه‌ها بعد از پایان همه‌گیری تمایل داشتند که ماسک بزنند» تا بیشتر احساس امنیت داشته باشند. 

دکتر فاوچی همچنین به طور خاص از آن دسته از مردم آمریکا انتقاد کرد که زدن ماسک را به یک «بیانیه سیاسی»‌ تبدیل کرده‌اند. او گفت، اگر تمامی ایالت‌ها به طور همزمان از قوانین مشابه قرنطینه تبعیت می‌کردند، احتمال این که بحران ویروس کرونا به حدی برسد که امروز در آمریکا رسیده است، کاهش می‌یافت. 

او گفت: «ماسک در ایالات متحده آمریکا تقریبا به یک بیانیه سیاسی تبدیل شده و می‌دانم که این مسئله در اخبار جهان انعکاس یافته است. وضعیت بسیار دشواری بود.» 

فاوچی گفت:‌ «در واقع مردم، بسته به این که در کدام سوی طیف سیاسی قرار داشتند، به خاطر پوشیدن ماسک تمسخر می‌شدند.» 

دکتر فاوچی افزود: «وقتی تلاش می‌کردیم که اقتصاد یا کشور را بازگشایی کنیم… اگر همه یکسان ماسک می‌زدند، گمان نمی‌کنم که الان وضعمان این بود.» 

ایالات متحده در روز پنجشنبه شمار موارد جدید ابتلا به کووید را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ همواره در گردهمایی‌های کارزار انتخاباتی خود می‌گوید که کشور دارد ویروس را «به گوشه می‌راند».

© The Independent

بیشتر از جهان