جنیفر لارنس فاش کرد سال ۲۰۰۸ به جان مک‌کین رای داده است: «کمی جمهوری‌خواه بودم»

به نظر لارنس، هیچ‌ چیز «خطرناک‌تر» از کنار گذاشتن اصل جدایی دین از سیاست نیست

KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

جنیفر لارنس فاش کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ به جان مک‌کین رای داده است. او گفت «اندکی جمهوری‌خواه» تربیت شده است.

طی حضور در پادکست «قطعا نه» (Absolutely Not) ستاره فیلم «دفترچه امیدبخش» (Silver Linings Playbook) گفت که «در خانه‌ای جمهوری‌خواه» در حومه کنتاکی بزرگ شده و در ۱۸ سالگی «گرایش سیاسی‌اش بر اساس تربیت دوران کودکی» بوده است.

خانم لارنس توضیح داد: «من جمهوری‌خواه تربیت شده و بزرگ شدم، هنگام اولین حضورم در انتخابات به جان مک‌کین رای دادم. کمی جمهوری‌خواه بودم. سیاست خود را بر اساس تربیت دوران کودکی اتخاذ می‌کردم. بخت خوبی داشتم که در خانه‌ای جمهوری‌خواه تربیت شدم چرا که توانستم فواید مالی بعضی از سیاست‌های جمهوری‌خواهان را شاهد باشم و همچنین دیدم در امور اجتماعی دیدگاه‌های من با آنها همسو نیست.»

او افزود انتخاب دونالد ترامپ درک او از حزب جمهوری‌خواه را «کاملا تغییر»» داد و گفت: «این رئیس جمهوری استیضاح‌شده است که قوانین متعددی را نقض کرده و از محکوم کردن برترپنداری نژاد سفیدپوست خودداری می‌کند. به نظرم دیگر خط و نشان‌ها کشیده شده است و من دیگر اهمیتی نمی‌دهم، این دیگر آخر خط است.»

خانم لارنس اوایل ماه جاری میلادی، اکتبر، نیز هنگام حضور در ویدئویی اینستاگرامی با ایلانا گلیزر، بازیگر «شهر وسیع» (Broad City)، درباره سابقه سیاسی خود توضیحاتی ارائه کرد. او توضیح داد وقتی به «شهروند جهان» تبدیل شد دیدگاه‌های سیاسی‌اش هم تغییر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم لارنس گفت: «به نحوی عجیب قدردان این واقعیت هستم که سابقه‌ای جمهوری‌خواه دارم، در خانواده‌ای جمهوری‌خواه بزرگ شدم و شنیدم چرا باید به دلایل مالیاتی و مذهبی به جمهوری‌خواهان رای دهیم. بعد که بزرگ شده و به شهروند جهان تبدیل شدم، اعتقادات شخصی‌ام هم تغییر کرد. با خود فکر کردم به نظرم منصفانه است که مالیات بپردازم چرا که مثل این می‌ماند که اجاره زندگی در این کشور بی‌نظیر را می‌دهم. و من طرفدار خدماتی مانند بیمارستان‌ها و مدارس هستم و این منطقی است که نقش خود به عنوان شهروند را برای هرچه عالی‌تر کردن این کشور ایفا کنم.»

او همچنین افزود علی‌رغم بزرگ شدن در خانواده‌ای «شدیدا مذهبی» خود دیگر مذهبی نیست و به نظرش هیچ‌ چیزی «خطرناک‌تر» از کنار گذاشتن اصل جدایی دین از سیاست نیست.

بعد از وقفه‌ای در صنعت بازیگری، خانم لارنس به زودی در کنار لئوناردو دی‌کاپریو، مریل استریپ، و تیموتی شالامی در فیلم طنز هجوآمیز جدید «بالا را نگاه نکن» (Don’t Look Up) نقش‌آفرینی خواهد کرد. او همچنین با سازمان فراحزبی «ما را نمایندگی کن» همکاری می‌کند که در صدد مقابله با فساد در سیاست است.

© The Independent

بیشتر از فیلم