ویمبلدون؛ اظهار نظر فابیو فونینی دردسرساز شد

او پس از شکست با خشم گفت دلش می‌خواهد «بمبی» در کلوب تنیس انگلستان منفجر شود

KENZO TRIBOUILLARD / AFP

ممکن است فابیو فونینی به خاطر آن که روز شنبه در سومین دور مسابقاتش گفت می‌خواهد یک بمب در ویمبلدون منفجر شود، به دردسر افتاده باشد.

این تنیسور رده ده ایتالیایی ضمن گفتن عبارت «انگلیسی‌های لعنتی » در جریان شکست در مقابل «تنیس سندگرن» آمریکایی، افزود آرزو می‌کند «یک بمب» در ویمبلدون منفجر شود.

در جریان جنگ جهانی دوم، بیش از هزار بمب روی این محله از لندن انداخته شد و هزاران خانه نابود شدند. شانزده بمب روی زمین‌های بازی ویمبلدون فرود آمد که یکی از آن‌ها زمین بازی اصلی را هدف قرار داد.

فونینی پس از این بازی گفت که این حرف‌ها را در شرایط بحرانی و هنگامی زده است که از این که خوب بازی نمی‌کرده و از وضع چمن در زمین شماره چهارده، ناراحت بوده است.‌

فونینی گفت:« اگر کسی را نارحت کرده‌ام، عذر می‌خواهم. بی‌تردید چنان قصدی نداشتم».

فونینی ناشکیبا که سه سال پیش با فلاویا پِنِتا، قهرمان تنیس اوپن ازدواج کرد، همچنین در جریان بازی در مقابل سندگرن با مشت کوبیدن روی راکتش، مچ دست راستش را خونین کرد.

سخن‌گوی ویمبلدون گفته است که هنوز مسئولان مسابقات در این مورد اظهارنظر نکرده‌اند.

اما ماجرا تحت بررسی است تا مشخص شود که آیا در چارچوب یک خطای مهم قرار می‌گیرد یا نه، زیرا او هنوز به خاطر اهانت به یک داور زن در اوپن ۲۰۱۷ آمریکا که به اخراجش از مسابقه انجامید، زیر عفو مشروط است.

در اکتبر سال ۲۰۱۷، هیئت امنای «گرند اسلم» اعلام کرد اگر فونینی تا پایان امسال مرتکب یک خطای عمده دیگر شود، از شرکت در دو تورنمنت عمده محروم خواهد شد.

در سال ۲۰۱۴ نیز فونینی در پی چند مورد بدرفتاری در نخستین دور پیروزی، مبلغ بی‌سابقه بیست و هفت هزار دلار از جایزه ویمبلدون خود را ازدست داد.

© The Independent

بیشتر از ورزش