مادر و پدر نوید افکاری: به حبس انفرادی دو فرزند دیگرمان خاتمه دهید

وحید و حبیب افکاری در ۴۷ روز گذشته در انفرادی بوده‌ و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند

برادران افکاری، حبیب، نوید و وحید - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

بهیه نامجو و حسین افکاری، مادر و پدر نوید افکاری، زندانی سیاسیِ اعدام‌شده، با انتشار نامه‌ای خطاب به قاضی ناظر در زندان عادل‌آباد شیراز خواستار پایان حبس انفرادی دو فرزند دیگرشان و رسیدگی به پرونده شکنجه آن‌ها شدند.

مادر و پدر نوید افکاری در نامه‌شان اعلام کرده‌اند که دو فرزند دیگرشان نیز از یک‌هفته قبل از اعدام نوید به سلول انفرادی منتقل و شکنجه شده‌اند. آن‌ها در ۴۷ روز گذشته در سلول انفرادی قرار داشته‌اند: «فرزندانم نوید، وحید و حبیب افکاری در تاریخ ۱۳ و ۱۵ شهریور ۹۹ با ضرب و شتم به انفرادی منتقل شدند. به همین دلیل خواستار رسیدگی به شکایت خود شدند و همچنین خانواده نیز خواستار رسیدگی به ضرب و شتم و شکنجه آن‌ها توسط علی خادم الحسینی و گارد زندان شد.»

نوید افکاری، قهرمان کشتی ایرانی پس از اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز دستگیر شد. مقام‌های امنیتی او را به شرکت در این اعتراضات و همچنین قتل یک مأمور امنیتی که در جریان سرکوب شرکت داشته، متهم کردند. دادگاه انقلاب شیراز او را به دو بار اعدام به اتهام محاربه و همچنین قتل عمد محکوم کردند.

در جریان فرجام‌خواهی و پیش از اجرای حکم اعدام، نوید افکاری، اعضای خانواده و وکیل پرونده شواهد متعددی از شکنجه به قصد اعتراف‌گیری و همچنین روند ناعادلانه بازداشت و محاکمه ارائه کردند که هیچ‌کدام مورد توجه مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی قرار نگرفت و نوید افکاری در بامداد ۲۲ شهریورماه اعدام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو برادر دیگر نوید به نام‌های وحید و حبیب افکاری نیز به اتهام شرکت در همین اعتراضات و همراهی با برادرشان به زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند؛ وحید افکاری، ۵۴ سال و شش ماه و وحید افکاری ۲۷ سال و سه ماه.

 در نامه بهیه نامجو و حسین افکاری از قاضی ناظر زندان عادل‌آباد شیراز  خواسته شده که دو فرزند دیگرشان به بند عمومی منتقل شوند و به شکایت آن‌ها مبنی بر شکنجه رسیدگی شود: «اگر تصمیم‌گیرنده شما هستید علاوه بر ارجاع فوری آن‌ها به بند عمومی، دلایل تحمیل انفرادی و شرایط شکنجه آن‌ها را توضیح دهید و اگر تصمیم‌گیرنده شما نبوده‌اید، مقامی که به شما دستور این اقدامات را داده، معرفی کنید.»

بیشتر از