دعای کشیش‌های لاس وگاس برای پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات

ترامپ سعی زیادی در جلب آرای مسیحیان انجیلی دارد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات‌متحده - Stephen Lam / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

نیایش کنندگان کلیسایی در لاس وگاس دستانشان را بالای سر دونالد ترامپ گرفتند تا برای «موج دوم» پیروزی او در انتخابات دعا کنند.

رئیس جمهور روز یک‌شنبه برای فعالیت‌های انتخاباتی در ایالت نوادا حضور داشت. 

رئیس جمهور جلوی صحن کلیسای بین‌المللی لاس وگاس ایستاد و کشیش‌ها پاسکول اوراباز و دنیس گولت برای پیروزی او دعا کردند و این پیروزی را پیش‌گویی کردند. 

کشیش دنیس گولت با اشاره به بستری شدن اخیر رئیس جمهور در بیمارستان به سبب ابتلا به کرونا، گفت: «در ساعت ۴:۳۰ صبح، پروردگار به من گفت: شانسی دوباره به رئیس جمهورت خواهم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «خدا ریه‌های تو، بدن تو، روحیه تو و قدرت تو را خلق کردهاست و تو را برای چهار سال پیش و حتی پیش از آن، در موقعیت‌هایی پرفشاری قرار داد که برای این کار آماده شوی و خدا گفت برای چهار سال دیگر ریاست جمهوری تو آماده است و پیروزی مجددی را برایت به ارمغان خواهد آورد.» 

کشیش اوراباز گفت: «شاید این بیماری باعث وقفه‌ای اندک شد اما درواقع چیزی نبود و تنها باعث بازگشت قدرتمندتر ما شد، در واقع یک بازی دوسر برد بود.» 

او با عبادت برای اعضای خانواده و کابینه ترامپ گفت: «هر کسی که با تو تماس دارد نیز به این دوران درخشان و پیروزی خواهد رسید.» 

کشیش گولت لحظاتی قبل از آن که حضار با شور و شوق برای رئیس جمهور دعا کنند، گفت: «حرف ما این است که ارتشی از ما وجود دارد و ما این مبارزه را تا آخرین نفس خواهیم جنگید.» 

کشیش گولت بعد از عابدان خواست «دعاهای خود» را برای ترامپ «بفرستند و تمام موانعی که بر سر راه او نهاده شده را کنار بزنند». 

بعد از اجرای مراسم مذهبی، رئیس جمهور به روی صحن رفت تا برای عابدان سخنرانی کند. 

او گفت: «من به کلیساهای فراوانی می‌روم و عاشق رفتن به کلیسا هستم. ما صد درصد با شما موافق هستیم و از شما می‌خواهیم که پای صندوق‌های رای رفته و رای دهید چون در طرف دیگر گروهی را داریم که با شما موافق نیست و از قضا حق با ما است.»  

کشیش گولت گفت این مراسم به هیچ وجه «سیاسی نبوده» است. 

او گفت: «انجیل می‌گوید به کسی که شایسته احترام است، احترام گذارید. من اکنون به رئیس جمهور خود احترام می‌نهم چون او کار درست را انجام داده است.» 

رئیس جمهور در سال ۲۰۱۶ نیز چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آن سال در این کلیسا حضور یافت چرا که آن موقع هم به دنبال جذب حمایت مسیحیان انجیلی و سایر گروه‌های مسیحی بود. 

جو بایدن، رقیب ریاست جمهوری از حزب دموکرات نیز در کلیسای سنت جوزف شهر برندوین در ایالت دلاور حضور به هم رساند که هر یک‌شنبه به آن جا می‌رود. 

بو بایدن، پسر او که بعد از ابتلا به سرطان مغز در سال ۲۰۱۵ درگذشت، در قبرستان این کلیسا دفن شده است. معاون اول سابق رئیس جمهور و همسرش، جیل بایدن، بعد از مراسم کلیسا سر مزار او رفتند. 

آقای بایدن اگر انتخاب شود به اولین رئیس جمهور کاتولیک ایالات متحده بعد از جان اف کندی مبدل خواهد شد.