فرانسه ۲۳۱ مظنون به افراط‌گرایی را اخراج می‌کند

این تصمیم دولت فرانسه پس از سر بریدن یک معلم تاریخ اتخاذ شد

در تظاهراتی که در اعتراض به سر بریدن معلم تاریخ صورت گرفت، مردم کپی‌هایی از از روزنامه جنجالی شارلی ابدو را  در دست دارند – CREDIT:GETTY IMAGES

یک منبع پلیس گفت فرانسه اعلام کرد که این کشور، دو روز پس از سر بریدن یک معلم اسلامی توسط یک اسلام‌گرای تندروی متولد روسیه، در حال آماده‌سازی مقدمات اخراج ۲۳۱ خارجی است.

افرادی که در معرض اخراج قرار گرفته‌اند در فهرست مراقبت دولت به دلیل اعتقادات مذهبی افراط گرایانه هستند.

بر اساس خبری که رویترز منتشر کرده، وزارت کشور فرانسه که مسئول اخراج خارجی‌ها است، برای تایید این اطلاعات، که در ابتدا توسط اروپای یک گزارش شده بود در دسترس نبود.

فرانسه افراط گرایان را چنین تعریف می کند: «افرادی که درگیر یک فرایند افراط‌گرایی هستند، و احتمال این وجود دارد که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی یا شرکت در فعالیت‌های تروریستی به خارج از کشور بروند.»

دولت میانه‌روی رئیس جمهور امانوئل مکرون تحت فشار احزاب محافظه‌کار و راست افراطی قرار گرفته است تا موضع سختگیرانه‌تری نسبت به افرادی که تبعه فرانسه نیستند و تهدید امنیتی محسوب می‌شوند اتخاذ کند.

بر اساس اخباری که از برخی منابع از جمله اروپا یک منتشر شده، جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، در جلسه بعدازظهر یکشنبه به وقت پاریس، از مقامات محلی خواسته که دستور اخراج‌ها را صادر کنند.

منبع خبری پلیس فرانسه در این خصوص می‌گوید: «از کل مظنونان، ۱۸۰ نفر در حال حاضر در زندان هستند و ۵۱ نفر قرار بود در ساعات آینده دستگیر شوند.»

به گفته این منبع خبری، دارمانین همچنین از کارکنان وزارت متبوع خود خواسته است تا درخواست‌های افرادی که مایل به دریافت پناهندگی در فرانسه هستند را با دقت بیشتری بررسی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوان ۱۸ ساله مظنون به اسلام‌گرایی افراطی که روز جمعه معلم تاریخی به نام ساموئل پاتی را در خارج از مدرسه خود سر برید، در روسیه از نژاد چچنی متولد شده و دارای وضعیت پناهندگی بود.

روز یکشنبه در حالی‌که هزاران نفر در سراسر فرانسه برای حمایت از معلمان و دفاع از آزادی بیان در سراسر فرانسه تظاهرات به راه انداخته بودند، مکرون جلسه شورای دفاع را با حضور وزرای ارشد کابینه برگزار کرد.

جمعیت معترض زیادی از پاریس تا لیون، مارسی، بوردو و لیل جمع شدند، و با دقایقی سکوت، کف زدن یا خواندن سرود ملی اعتراضشان را نشان دادند.

ژان کاستکس، نخست وزیر، همراه با ژان میشل بلانکوئر، وزیر آموزش و پرورش و سیاستمدارانی از طیف‌های مختلف در اجتماع میدان دولا در پاریس حضور یافتند تا پس از قتلی که کشور را شوکه کرد، با مردم معترض اعلام همبستگی کنند.

کاستکس پس از این تجمع در حساب توییتری خود نوشت: «شما ما را نمی ترسانید. ما نمی ترسیم. ما را از هم جدا نخواهید كرد. ما فرانسه هستیم!»