چهار نفر در نزدیکی دفتر شارلی ابدو چاقو خوردند

پلیس پاریس گفت ضارب در نزدیکی دفتر این نشریه فکاهی بازداشت شده است

حال دو نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است- Alain JOCARD / AFP

پلیس فرانسه روز جمعه اعلام کرد چهار نفر نزدیک دفتر سابق نشریه شارلی ابدو در پاریس مورد حمله واقع شده و بر اثر اصابت چاقو زخمی شده‌اند، که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

به گفته یکی از مسئولان پلیس پایتخت، ماموران شخصی را که گمان می‌رود فرد مهاجم بوده بازداشت و محدوده وقوع حمله را نیز مسدود کرده‌اند و از مردم خواسته‌اند که به آن نزدیک نشوند.

پلیس پاریس ابتدا فکر می‌کرد دو نفر در حمله دست داشتند، اما پس از پایان تحقیقات اولیه مشخص شد که یک نفر به تنهایی دست به این اقدام زده است. هویت او هنوز مشخص نشده است.

پس از آن نخست وزیر فرانسه در جریان بازدید از محل وقوع حادثه گفت، مهاجم اصلی در بازداشت پلیس است و یک مظنون دیگر هم در همین ارتباط بازداشت شده است.

ژان کاستکس خاطر نشان کرد که حمله امروز در یک مکان نمادین و پس از آغاز دادگاه متهمان پرونده حمله «وحشتناک» چند سال پیش به دفتر شارلی ابدو انجام شد.

همزمان، دفتر دادستانی ملی ضدتروریسم فرانسه نیز اعلام کرد تحقیقات در مورد حمله امروز را آغاز کرده است.

شارلی ابدو یازدهم اردیبهشت و یک روز پیش از محاکمه متهمان حمله پنج سال پیش به دفتر نشریه، اقدام به بازنشر کاریکاتورهای جنجالی پیامبر اسلام کرد.

چهارده نفر متهم به دست داشتن، ارائه تدارکات و پشتیبانی از حمله تروریستی دی ماه ۱۳۹۳ به دفتر شارلی ابدو در پاریس، که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله سردبیر آن شد، هستند.

تیراندازی مرگبار دو مهاجم به سوی کارکنان این نشریه فرانسوی پس از آن انجام شد که کاریکاتورهای بحث‌برانگیز پیامبر اسلام را که پیشتر در یک روزنامه دانمارکی منتشر شده بود چاپ کرد.

بیشتر از جهان