رئیس شورای شهر تهران خواهان تعطیلی مجدد دوهفته‌ای شد

محسن هاشمی: اگر تعطیل نکنیم از پس موج سوم برنمی‌آییم

رئیس شورای شهر تهران خواهان تعطیلی مجدد دو هفته ای کلانشهرها شد - عکس از ایسنا

رئیس شورای شهر تهران روز یک‌شنبه با اشاره به آمار بالای مرگ‌ومیر کرونا در تهران اعلام کرد که اگر دوهفته تهران را تعطیل نکنیم، نمی‌توانیم از پس موج سوم کرونا بربیاییم.

محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران از وضعیت بد کرونا در کشور سخن گفت و افزود که برخلاف سایر کشورها، ایران در حال رسیدن به موج سوم است. وی آمار فوتی‌های کشور را در حدود ۳۰۰ نفر و در تهران آن را ۱۵۰ نفر عنوان کرد.

رئیس شورای شهر تهران با استناد به همین آمار گفت که به نظر می‌رسد اقداماتی که تا به‌ حال انجام ‌گرفته، نتیجه‌بخش نبوده و توصیه کرد که یک تعطیلی دوهفته‌ای در کلان‌شهرها در نظر بگیریم تا شاید بتوان سرعت گسترش کرونا را کنترل کرد.

او تأکید کرد که در تهران باید «مجدداً طرح ترافیک از درب خانه را اجرا کنیم تا خیابان‌ها خلوت شوند. این کار هم به آلودگی هوا و هم به شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد که تا روز ۲۶ مهر، ۴۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۵۳ نفر نیز جان خود را از دست ‌داده‌اند.

سیما سادات لاری در ادامه افزود که مجموع درگذشته‌های کرونا در کشور از ۳۰ هزار نفر نیز فراتر رفته است.

به گفته سیما لاری، به جز استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان که در وضعیت هشدار قرار دارند، تقریباً سایر استان‌های کشور همگی در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

اخیراً ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که آمار واقعی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا چیزی در حدود ۱.۷ تا ۲.۲ برابر آمار اعلامی است. این ضریب بر اساس شرایط هر استان متفاوت است. حریرچی دلیل این اختلاف را ناشی از تعدد افراد قابل‌ شناسایی و سایر ناقلان پنهان عنوان کرد.

پیش ‌از این نیز برخی آمار غیررسمی از آمار سه برابری درگذشته‌های کرونا به نسبت آمار اعلامی سخن گفته بود.

بیشتر از