راه‌یابی ریحانا به فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته امریکایی

ریحانا با ثروت خالص ۶۰۰ میلیون دلاری در فهرست ثروتمندترین زنان آمریکایی خودساخته مجله فوربس جای گرفت


ANGELA WEISS / AFP

برای اولین بار ریحانا با ثروت خالص ۶۰۰ میلیون دلاری در فهرست ثروتمندترین زنان آمریکایی خودساخته مجله فوربس جای گرفته است.

طبق گفته فوربس، این خواننده و بنیانگذار نشان تجاری فنتی بیوتی در جایگاه سی و سوم این فهرست قرار دارد، و منابع اصلی درآمدی او از محل فروش موسیقی، خط لوازم آرایشی و همکاری با ال وی ام اچ است.

تخمین زده می‌شود که فنتی بیوتی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته است. ریحانا قبلا به تایم گفته بود که او «مشارکت ۱۰۰ درصدی» در اداره این نشان تجاری دارد.

خانم ریحانه که زاده باربادوس است، می‌گوید: «من ۱۰۰ درصد درگیر فرآیند [این نشان تجاری] هستم، که همین موضوع را بسیار جالب و سرگرم‌کننده می‌کند. از طراحی محصولات تا طراحی بسته‌بندی آزادی خلاقیت دارم. مشارکت مستقیم و کامل تنها راه برای تضمین وفاداری این نشان تجاری به چشم‌اندازی است که من برایش تصور می‌کنم.» 

علاوه بر مالکیت بر این شرکت سودآور تولید لوازم آرایشی، این خانم ۳۲ ساله، به همراه شرکت تک‌استیل فشن مشترکاً مالک مارک لباس زیر سَوِج ایکس فنتی است که به گزارش فوربس در سال گذشته ۵۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران خصوصی تأمین سرمایه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریحانا همچنین با بنیاد خیره خود تحت نام کلارا لیونل بیش از۲۲.۵ میلیون دلار برای تسکین آلام ویروس کرونا جمع‌آوری کرده است، و بیش از ۸ میلیون دلار از این کمک‌ها را شخصاً خود پرداخته است.

در این فهرست در کنار خواننده آهنگ ورک (کار کن!)، کایلی جنر با ثروت ۷۰۰ میلیون دلاری، مدونا با ثروت ۵۵۰ میلیون دلاری، تیلور سوئیفت با ثروت ۳۵۶ میلیون دلاری و جنیفر لوپز با ثروت ۱۵۰ میلیون دلار حضور دارند.

جایگاه اول در این فهرست متعلق به دایان هندریکس، بنیانگذار و رئیس ای بی سی سپلای، با دارایی خالص ۸ میلیارد دلاری است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی