۴ میلیون بیمار در انتظار خالی شدن تخت در بریتانیا

«بیمارستان‌ها توانایی جا دادن بیماران موج پاییزی کرونا را ندارند»


Neil HALL / POOL / AFP

کالج سلطنتی جراحان بریتانیا می‌گوید تخت‌های بیمارستانی برای بیمارانی که منتظر جراحی‌های معمولی در فصل زمستان هستند، باید به صورت حلقه‌ای محصور و محافظت شود تا از وقوع دومین «موج گسترده لغو جراحی‌ها» در شیوع دوم ویروس کرونا جلوگیری شود. 

با این که به بیمارستان‌ها گفته شده تا فهرست انتظار رو به افزایش خود را برای الویت‌بندی بیش از چهار میلیون بیمار بررسی کنند، اما «آرسی‌اس» هشدار داده است که بنیاد «وزارت بهداشت و سلامت همگانی» (ان اچ اس) به هدف خود مبنی بر ازسرگیری ۸۰ درصد جراحی‌ها قبل از همه‌گیری (در پایان ماه گذشته) دست نخواهد یافت. 

وزارت بهداشت و سلامت همگانی بریتانیا از بیمارستان‌ها خواست تا خدمات خود را در این ماه به ۹۰ درصد ظرفیت خود قبل از کووید-۱۹ برگردانند اما آر سی اس می‌گوید، بیمارستان‌ها کم آورده‌اند. 

ایندیپندنت اوایل امسال نشان داد که مشکلات مربوط به حفظ سلامت بیماران از ابتلا به ویروس، به معنی تاخیر قابل توجه در جراحی‌ها است و برخی از بیمارستان‌ها باید تخت‌های خود را بردارند و یا بخش‌های خود را جدا کنند. این امر بدان معنی است که بعضی از بیمارستان‌ها  تنها با ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیت خود می‌توانند عمل کنند. 

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این فهرست انتظار تا پایان سال جاری به ۱۰ میلیون نفر برسد، بدین ترتیب وزارت بهداشت برای بهبودی به سال‌ها زمان نیاز دارد. 

برای اولین بار در بریتانیا بیشتر از دو میلیون نفر بیش از ۱۸ هفته در انتظار بودند و ۸۳ هزار نفر هم بیشتر از یک سال در انتظار جراحی به سر می‌برند. 

آمار جدید وزارت بهداشت و سلامت همگانی که قرار است این هفته منتشر شود نشان دهنده وخامت اوضاع است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آر سی اس در یک نظرسنجی از تقریبا هزار جراح در ماه گذشته، گفت که تنها ۱۴ درصد از جراحان قادر به درمان همان میزان بیمار هستند و تقریبا نیمی از آن‌ها می‌گویند که به اتاق‌های بیشتری نیاز است تا از «اتلاف وقت» هنگام نظافت جلوگیری شود. 

دو پنجم پزشکان گفته‌اند که عمل‌های جراحی برنامه‌ریزی شده نسبت به آن چه که سال گذشته شاهدش بودیم ۵۰ درصد کمتر شده است و تقریبا نیمی از آن‌ها هم گزارش کرده‌اند که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سطح فعالیت‌های سال ۲۰۱۹ را انجام می‌دهند. 

تنها یک چهارم پزشکان فکر می‌کنند که دست‌یابی به هدف ۸۰ درصدی امکان‌پذیر است. 

پروفسور نیل مورتنسن رئیس کالج سلطنتی جراحان گفت: «بیمارانی که منتظر عمل هستند نمی‌توانند به دلیل بحران کووید-۱۹ تا زمان نامعلومی بلاتکلیف بمانند. بسیاری از آن‌ها دردهای جدی دارند و همچنان که در فهرست انتظار قرار دارند اوضاع‌شان رو به وخامت می‌رود. 

با شیوع مجدد ویروس کرونا خطر جدی موج گسترده لغو جراحی‌ها به وجود می‌آید مگر این که برای تخت‌های جراحی هزینه شده و از آن‌ها محافظت شود. این امر به معنای افزایش ظرفیت اتاق و اختصاص تخت‌های انحصاری به افرادی است که نیاز به جراحی دارند. این امکانات باید در نور کوید (چراغ‌هایی برای ضدعفونی کردن فضا) نگهداری شوند و همچنین آزمایش‌های بسیار دقیقی باید برای بیماران و کارمندان صورت گیرد.»

در نامه‌ای که در تاریخ ۱۸ سپتامبر به بیمارستان‌ها ارسال شده بود، به روسای بیمارستان گفته شد که روند اولویت‌بندی بیماران را در فهرست انتظار خود شروع کنند تا به این ترتیب بیمارانی که به لحاظ بالینی فوری‌ترین موارد جراحی هستند در ابتدای امر شناسایی شوند. 

از بیمارستان‌ها تقاضا ‌شد تا فهرست انتظار خود را بین بیمارستان‌ها و در سطح منطقه‌ای مدیریت کنند تا به جای آن که بیمارستان‌ها با یکدیگر رقابت کنند، این موضوع امیدبخش بیمارانی شود که برای جراحی به «ان اچ اس تراست» مراجعه می‌کنند. 

در نامه پائولین فیلیپ، مدیر ملی اورژانس و مراقبت‌های انتخابی وزارت بهداشت و سلامت همگانی بریتانیا آمده است: «مدیریت فهرست‌های انتظار منتخب در سطح نظام بهداشتی، نقش مهمی را در بهبود فعالیت انتخابی خواهد داشت. اولین مرحله این روند ایجاد نوبت انتظار معتبر است. 

الویت این است که تمامی بیماران از طریق رویه مراقبت از بیمار پذیرش شده، که تا پایان ۲۳ اکتبر تکمیل می‌شود، از لحاظ بالینی مورد بررسی قرار بگیرند.»

© The Independent

بیشتر از جهان