رهبر کره شمالی: از تمام توان هسته‌ی در برابر تهدید خارجی استفاده می‌کنیم

کره شمالی در جریان یک رژه نظامی موشک‌های بالیستیک خود را به نمایش گذاشت

رهبر کره شمالی از این که نتوانسته است وعده‌هایش را برای ارتقای وضعیت اقتصادی و رفاه مردم عملی کند ابراز تاسف کرد- JUNG YEON-JE / AFP

رهبر کره شمالی روز شنبه در جریان یک رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگر هشدار داد که اگر کشورش مورد تهدید واقع شود تمام توان هسته‌ای خود را بسیج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون در این مراسم که در پیونگ یانگ برگزار شد گفت ما به توسعه قدرت دفاع ملی و توان بازدارنگی جنگی به منظور دفاع از خودمان را همچنان ادامه خواهیم داد.

وی با این حال، بدون آن که اشاره مستقیم به یک کشور خاص بکند یا از مذاکرات متوقف شده با ایالات متحده انتقاد کند، وعده داد کشورش هرگز از توان هسته‌ای در یک حمله پیشدستانه استفاده نمی‌کند ولی در صورت تهدید خارجی از توان هسته‌ای خود استفاده خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر کره شمالی از این که نتوانسته است وعده‌هایش را برای ارتقای وضعیت اقتصادی و رفاه مردم عملی کند ابراز تاسف کرد و تحریم‌های بین المللی، طوفان‌های متعدد و شیوع ویروس کرونا را دلیل آن دانست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای کیم در عین حال از انتقاد مستقیم از آمریکا خودداری کرد و به جای آن سخنان خود را بر مردم کره شمالی متمرکز کرد و از آنها خواست در برابر مشکلات استوار باشند.

وی بارها از «مردم فوق‌العاده» کشورش بابت آنچه او بار مشکلات «غیرمنتظره» بر روی دوش آنها خواند و از این که در دوران همه‌گیری کرونا از دستورالعمل‌های بهداشتی حزب حاکم پیروی می‌کنند قدردانی کرد.

رهبر کره شمالی همچنین ابراز امیدواری کرد پیونگ یانگ و سئول پس از پایان بحران کووید۱۱ بار دیگر بتوانند تلاش‌ها برای ترمیم روابط خود را از سر گرفته و روابط دو همسایه در همه زمینه ها تقویت شود.

مراسم امروز در ساعات ابتدایی بامداد برگزار شد که تاکنون سابقه نداشته و دلیل انتخاب آن هم مشخص نیست. پس از  سخنرانی کیم جونگ اون، طبق روال گذشته، جدیدترین تسلیحات نظامی به نمایش گذاشته شد.

این برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ و دیدارهای او با برخی رهبران جامعه بین‌المللی، از جمله رئیس جمهوری آمریکا، است که موشک‌های بالیستیک در یک رژه نظامی در کره شمالی به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر از جهان