ویمبلدون ۲۰۱۹: کوری گوف پانزده ساله ونوس ویلیامز را شوکه کرد

گوف: «از ویلیامز تشکر کردم«

AFP

کوری گوف پانزده ساله با شکست ونوس ویلیامز در ست‌های مستقیم به دور دوم مسابقات پرافتخار ویمبلدون راه یافت و با این برد بزرگترین شوک این بازی‌ها را وارد کرد.

این منتخب آمریکایی که قبلا گفته بود آرزوی این را دارد که با یکی از خواهران ویلیامز رودررو شود، با شکست دادن ویلیامز که ۲۴ سال از او بزرگتر است فراتر از همه انتظارها عمل کرد و توانست در مدت یک ساعت و نوزده دقیقه این هموطن خود را در دو ست با نتایج ۴-۶ و ۴-۶ مغلوب کند.

این تنیسور، جوانترین زنی است که توانسته است در رقابت‌های Open era به مسابقات ویمبلدون راه یابد و با به نمایش گذاشتن مهارت فوق‌العاده و اعتماد به نفس بالایی که بسیار فراتر از سن او بود همگان را غافلگیر کرد. 

بعد از مسابقه، گوف گفت: «واقعا نمی‌دانم چگونه احساساتم را بیان کنم. این نخستین باری است که پس از بردن یک مسابقه گریه‌ می‌کنم و نمی‌دانم چگونه احساسم را وصف کنم. بدون شک باید آرامش خودم را حفظ می‌کردم، باید به‌ خودم یادآوری می‌کردم که خط‌های زمین همان خط‌ها هستند و اندازه زمین همان اندازه است و پس از کسب هر امتیازی به خودم میگفتم آرام باش».

گوف در طول بازی بسیار عالی عمل کرد، تنها یک بار شکست خورد و در اولین بازی اصلی خود در یک گرنداسلم نشان داد که از تعادل و تسلط بر اعصاب بالایی برخوردار است. او تنها هشت خطای غیرضروری داشت در حالی که رقیب ۳۹ ساله‌اش ۲۵ خطای غیرضروری داشت.

این برای ویلیامز شکست شرم‌آوری بود. او بیش از دو دهه عضو All England Club  بوده و پنج بار قهرمان انفرادی بوده است – دو مورد آنها قبل از به دنیا آمدن گوف بوده است.

اما رویکرد بی‌باکانه گوف با سرویس‌های سریعی که سرعت بیشتر آنها به ۱۱۰ مایل بر ساعت می‌رسید و ضربات بیس‌لاین کوبنده، این پیشکسوت آمریکایی را به زانو درآورد.

یک وقفه در بازی پنجم سِت اول، که با تحمیل یک ضربه قوس‌دار و دلچسب به ویلیامز همراه بود، کافی بود تا او سِت اول را ببرد.

این نمایش نفس‌گیر در سِت دوم ادامه پیدا کرد و در چهارمین بازی، با مهار یک ضربه فورهند توسط ویلیامز، او بازی را برد.

گوف در مورد چیزهایی که بت تنیس، ویلیامز، پس از پایان بازی به او گفته بود، اظهار داشت: «او به من تبریک گفت و برایم آرزوی موفقیت کرد و بهم گفت که همین طور ادامه بدهم. من هم از او به خاطر همه چیز تشکر کردم. اگر به خاطر او نبود من الان اینجا نبودم – من به او گفتم که او الگوی بزرگی برای من بوده و همیشه می‌خواستم این را به او بگویم اما قبلا هیچوقت جرأت گفتنش را نداشتم. پدر و مادرم خیلی خوشحال خواهند شد. هر بار که من امتیازی می‌گرفتم، پدرم بالا و پایین می‌پرد. خیلی خوشحالم. آنها تمام زندگیشان را وقف من و برادرانم کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که ما موفق می‌شویم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی بیفتد. من الان واقعا به آرزویم رسیده‌ام.»

در مصاحبه مطبوعاتی پس از مسابقه، ویلیامز وقتی که در مورد شکست خود صحبت می‌کرد، اندکی احساسش را لو داد. او گفت: «گوف خیلی خوب بازی کرد، حتی همه ضربات خطای او در داخل زمین فرود آمد. من واقعا خوب بازی نکردم – با بازی‌های دیگرم خیلی فرق داشتم. من به او تبریک گفتم و برایش آرزوی موفقیت کردم. او هیچ محدودیتی ندارد و واقعا تواناست. امروز همه چیز را درست انجام داد و خیلی بهتر بود؛ حرکات خوب، سرویس‌های خوب و بازی خوب.»

© The Independent

بیشتر از ورزش