ناو جنگی آمریکا به سوی تنگه هرمز در حرکت است

پومپئو: ما مانع خرید تانک‌های چینی، سیستم دفاعی موشکی از روسیه و ارسال سلاح به حزب‌الله لبنان توسط ایران خواهیم شد

آمیکا قصد دارد جلوی خرید و فروش سلاح توسط ایران را بگیرد - Logan C. Kellums / US NAVY / AFP

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد که یک ناو هواپیمابر را به سوی تنگه هرمز و خلیج فارس اعزام کرده‌ است.

دریادار «جیم کریک» در این باره گفت : «ما در اوج آمادگی هستیم.» او ادامه داد که اعضای فعال بر روی ناو نیمیتز، از ماه ژوئیه در حال آماده‌سازی خود هستند.

به گزارش العربیه، در همین راستا ناوگان پنجم آمریکا نیز در بیانه‌ای اعلام کرد که یک گروه نظامی به رهبری ناو هواپیمابر «نیمیتز» که دو کشتی با قابلیت پرتاب موشک‌های کروز و یک ناوشکن با موشک هدایت‌شونده آن را همراهی می‌کنند، به سوی تنگه هرمز در حال حرکت هستند. این ناوگان به منظور همکاری و آموزش سایر اعضای ائتلاف مبارزه با داعش، به منطقه اعزام شده‌اند.

آمریکا در پی مجازات ایران

این اقدام تنها چند روز پس از آن انجام می‌گیرد که «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تحریم تسلیحاتی ایران از روز شنبه مجددا از سر گرفته خواهد شد.

پومپئو اعلام کرد که اجازه خرید نظامی ایران از چین و روسیه را نخواهد داد. او علیرغم مخالفت شرکای اروپایی آمریکا، در این باره گفت که ایالات متحده مانع خرید تانک‌های چینی، سیستم دفاعی موشکی روسیه و ارسال سلاح به حزب‌الله خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌های تعلیق شده پیشین سازمان ملل علیه ایران ، با استفاده از مکانیسم ماشه، مجددا از سر گرفته خواهد گرفت. پومپئو در این باره افزود که با توجه به تحریم‌ها و در راستای احترام و تعهد به اجرای آن، همه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آموزش و پشتیبانی

بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده به طور مداوم، ناوهای هواپیمابر خود را به منظور آموزش و پشتیبانی ائتلاف ضد داعش، به منطقه خلیج فارس اعزام می‌کند.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، ایران از زمان خروج یک‌جانبه ایالات متحده از برجام، فعالیت‌های هسته‌ای خود را تشدید کرده است.

با این حال واشنگتن معتقد است که علیرغم خروج از برجام و بر اساس قطعنامه سازمان ملل، حق دارد ایران را به دلیل نقض تعهدات خود مجازات کند.

بیشتر از