احتمال وقوع اولین مرگ ناشی از کرونا در انگلستان ماه‌ها پیش از تصورات قبلی

مرکز ملی آمار انگلستان گفت آمار مرگ‌های کووید-۱۹ در اکثر مناطق انگلیس رو به افول است

رستوران‌های لندن با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به مشتریان خدمات می‌دهند - TOLGA AKMEN / AFP

اولین مرگ حاصل از ویروس کرونا در انگلستان و ولز ماه‌ها پیش از آن چه فکر می‌شد اتفاق افتاده است چرا که پزشک قانونی گفت بیماری در ژانویه سال جاری در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته است. 

به گفته مرکز ملی آمار انگلستان، مردی که در اوایل دهه هشتاد زندگی خود و اهل شهر مدوی در کنت بود، در هفته منتهی به ۳۱ ژانویه در بیمارستان درگذشت. 

مرگ او در اثر ویروس کرونا حاکی از آن است که این ویروس بسیار پیشتر از زمانی که اولین بیمارکووید-۱۹ در ۳۱ ژانویه در بریتانیا ثبت شد در این کشور شیوع یافته بود. 

دلیل این مرگ تا هفته اول سپتامبر توسط پزشکی قانونی ثبت نشد.

تا آن زمان، تصور بر این بود که اولین مرگ شناخته شده در اثر کووید-۱۹ در دوم مارس اتفاق افتاده است. 

مرکز ملی آمار انگلستان، اعلام کرد بررسی جامعی را درباره این ارزیابی پزشکی قانونی انجام می‌دهد.

سخنگوی این مرکز گفت: «این مرگ در پزشک قانونی ثبت شد و برای همین ثبت آن این قدر به طول انجامید. نمی‌دانیم اگر مرگ‌های بیشتری در اثر کووید-۱۹ در هفته‌های آینده ثبت شود که در واقع پیش از دوم مارس اتفاق افتاده باشند. فعلا این تنها مورد مرگ مرتبط با کووید-۱۹ در بریتانیا است که پیش از ماه مارس اتفاق افتاده است، اما این وضعیت ممکن است تغییر کند اگر بررسی مرگ‌های بیشتری در پزشکی قانونی به چنین نتیجه‌ای برسد.» 

او ادامه داد: «تنها اطلاعاتی که ما اکنون می‌توانیم ارائه دهیم اطلاعاتی است که رسما منتشر شده: مرگ مردی ۸۰ تا ۸۴ ساله در هفته منتهی به چهارهم سپتامبر ۲۰۲۰ ثبت شد که در هفته منتهی به ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ اتفاق افتاده بود. ما مشغول بررسی جزئیات ثبت این مرگ هستیم.» 

مرکز ملی آمار انگلستان، در آخرین آمار هفتگی خود اظهار داشت مرگ‌های حاصل از کووید-۱۹ در حال افول است و در هفته منتهی به چهارم سپتامبر در سراسر بریتانیا تنها ۸۳ مورد مرگ گزارش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در انگلستان ۷۸ مرگ اتفاق افتاد که کمترین آمار مرگ حاصل از این ویروس طی ۲۵ هفته گذشته است. 

گرچه تعطیلات ماه اوت ممکن است بر گزارش مرگ‌ها تاثیر گذاشته باشد، مرکز ملی آمار انگلستان گفت آمار مرگ‌های کووید-۱۹ در اکثر مناطق انگلیس رو به افول است. 

از آغاز سال جاری میلادی در مجموع ۳۳ هزار و ۲۱۴ مرگ مبتلایان کووید-۱۹ در بیمارستان‌های انگلستان و ولز ثبت شده است. مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۱ مرگ نیز در خانه‌های سالمندان ثبت شد و ۲ هزار و ۴۸۵ مرگ در منازل شخصی مبتلایان اتفاق افتاده است. 

مرکز ملی آمار انگلستان به این نکته هم اشاره داشت که در آخرین هفته منتهی به چهارم سپتامبر، مرگ‌ در بیمارستان، خانه‌های سالمندان و سایر اماکن پایین‌تر از میانگین پنج ساله آن و به ترتیب یک میلیون و ۳۲ هزار و ۴۴۸ و ۱۰۸ مورد بود. 

اما آمار مرگ در منازل شخصی افراد هنوز با ۱۴۳ مورد بالای میانگین پنج ساله آن است.

در همین حال نگرانی آن وجود دارد که تعدادی از بیماران هنگام تجربه درد در سینه یا سایر مشکلات در طول شیوع این بیماری عالم‌گیر از مراجعه به بیمارستان و کمک گرفتن از کارمندان نظام پزشکی اجتناب می‌کنند. 

مرکز ملی آمار انگلستان گفت: «با نگاهی دقیق‌تر به مرگ‌های اتفاق افتاده در خانه شهروندان می‌بینیم مرگ در میان زنان (۱۱۸ مورد) بیشتر از مردان (۲۵ مورد) اتفاق افتاده است. در کل افراد ۷۰ساله و مسن‌تر ۱۴۶ مورد مرگ خارج از بیمارستان را تشکیل می‌دادند در حالی که افراد پایین‌تر از ۷۰ سال در هفته ۳۶ شیوع این بیماری هیچ مرگی خارج از بیمارستان نداشتند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان