سختگیری‌های قرنطینه در بیرمنگام دوباره اوج گرفت

موارد ابتلای ویروس کرونا اکنون طی هر هفت تا هشت روز در انگلیس دوبرابر می‌شود

بیرمنگام دومین نرخ بالای موارد ابتلا به کووید-۱۹ را در انگلیس دارد-JUSTIN TALLIS / AFP

به دنبال افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و پذیرش بیمارستان‌ها، بیرمنگام اعلام کرده است که ترکیب شدن افراد خانوارهای مختلف، با برخی استثنائات، ممنوع است. 

ساکنین بیرمنگام که اکنون دومین نرخ بالای موارد ابتلا را در انگلیس دارد (جز کسانی که در یک گروه تعیین‌شده مشترک باشند) چه در فضای داخلی و چه در حیاط خصوصی، نمی‌بایست با اعضای خانوارهای دیگر ترکیب شوند. 

اندی استریت، شهردار وست میدلندز گفت :‌ «ممنوعیت از روز سه شنبه ۱۵ سپتامبر اجرایی می‌‌شود، ولی به ساکنان  توصیه می‌شود که از ترکیب کردن خانوارها قبل از این تاریخ خودداری کنند، زیرا این اقدام به عنوان یکی از عوامل انتقال ویروس شناخته می‌شود.»

او گفت:‌ «این مناطق اکنون به عنوان مناطق مداخله ملی تلقی می‌شوند که در آنها معاشرت مردم با افرادی خارج از خانوار خودشان، ممنوع است.»

ممنوعیت، شامل مناطق سنمول، سولیهال، و تمامی بیرمنگهام است. در خود شهر، از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری آن اکنون ۷۸ نفر مبتلا هستند. 

این اقدام همزمان شده است با افزایش موارد ابتلا در نیوکاسل و گیتسهد و شناسایی آن‌ها به عنوان مناطق تحت نظارت از نظر ویروس کرونا، و پیشبینی می‌شود که ساندرلند و تاینساید جنوبی هم به آن فهرست اضافه شوند. 

دانشمندان امپریال کالج لندن و برنامه دولتی آزمایش کرونا هشدار داده‌اند که موارد ابتلای ویروس کرونا اکنون طی هر هفت تا هشت روز در انگلیس دوبرابر می‌شود و نرخ  بازتولید اکنون ۷.۱ است. 

آقای استریت گفت که با تمهیدات جدید از سوی مت هنکاک توافق شده است، و رهبران محلی در منطقه بیرمنگام، احتمال برقراری تمهیدات بیشتر را بررسی می‌کنند. 

او گفت:‌ «این تصمیم در همکاری با رهبران محلی اتخاذ شده است که مقررات محلی بیشتری را برای مبارزه با افزایش شمار موارد ابتلا در دست بررسی دارند.» 

او افزود:‌ «تاکید می‌شود که این برنامه برای جلوگیری از معاشرت و ترکیب شدن افراد خانوارهاست. به مدارس ، ادارات، وسایل حمل و نقل، و دیگر گزینه‌ها ربطی ندارد، فقط درباره ترکیب شدن خانوارهاست.»

آاقای استریت گفت که اعلان کامل دولتی درباره مقررات، که بالقوه بر دیگر مناطق کشور تاثیر می‌گذارد، اعلام خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کانستبل دیو تامپسون، رئیس پلیس وست میدلندز، مردم را به پیروی از رهنمون‌های جدید فراخواند و گفت:‌ «دیده‌ایم که اکثریت مردم سخت کار می‌کنند و می‌دانیم که دشوار است.»

یان وارد ، رئیس شورای شهر بیرمنگهام گفت که گذشته از ۸۹۲ مورد هفته پیش، «موارد پذیرش مبتلایان به کووید-۱۹ دربیمارستان‌ها و همچنین مواردی که در استراحت‌گاه‌ها هستند، ‌افزایش یافته است.»

 او گفت:‌ «به نظر می‌رسد که انتشار بیماری در درجه اول از طریق مراودات اجتماعی باشد، به‌ویژه در گردهمایی‌های خانگی، و اداراتی که فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. موضع شهر اکنون این است که ما همراستا با جاهایی مثل شهر بزرگ منچستر، به یک منطقه مداخله تبدیل شده‌ایم.»

ماریا کرامپتون، رئیس شورای سندول متروپولیتن، افزود: «پیام خانواده‌ها این است که کووید-۱۹ می‌تواند مرگبار باشد. کشنده است. ممکن است خانواده یا کسی را از نزدیک بشناسید که ممکن است به زودی بمیرد. متاسفم که صریح می‌گویم، ولی افراد به خودشان زیادی مطمئن شده‌اند.»

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری پرس اسوسییشن

© The Independent

بیشتر از جهان