مایکروسافت: «فسفر» ایرانی از انتخابات آمریکا جاسوسی می‌کند

هکرها از ایران، چین و روسیه به تلاش برای دستیابی به اطلاعات متهم شدند

«گروه فسفر که در ایران است برای دسترسی به حساب‌های مرتبط با کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تلاش می‌کند»-GERARD JULIEN / AFP

مایکروسافت، غول فن‌آوری جهان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، همان گروه‌ جرایم سایبری از روسیه که در سال ۲۰۱۶ برای نفوذ در انتخابات آمریکا تلاش می‌کردند، به دنبال دستیابی به رمز عبور ایمیل‌ کارمندان در عرصه سیاسی هستند.

اسکای‌نیوز گزارش داد: گروهی که پایگاه آن در چین است، کمپین انتخاباتی جو بایدن را هدف گرفته و هکرهایی از ایران به حمله به حساب‌های مرتبط با دونالد ترامپ ادامه می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارشی گروه روسی استراونتیوم حساب‌های افراد فعال در اتاق‌های فکر و احزاب سیاسی را هدف گرفته و این شامل بریتانیا نیز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: «گروه فسفر که در ایران است برای دسترسی به حساب‌های مرتبط با کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تلاش می‌کند، اما مایکروسافت توانسته با حکم دادگاه‌‌ها در واشینگتن کنترل آدرس‌های اینترنتی که این گروه از آنها استفاده کرده را به دست بگیرد.»

مایکروسافت می‌گوید، هدف از علنی کردن این حمله‌ها این است که جهان از تهدید‌ها علیه روند‌های دمکراتیک مطلع شود.

مایکروسافت سال گذشته نیز اعلام کرده بود که از سال ۲۰۱۳ وب‌سایت‌های گروه «فسفر» را زیر نظر داشته است. در گزارش سال گذشته مایکروسافت به دو هزار و ۷۰۰ حمله این گروه برای دستیابی به اطلاعات ایمیل مقامات فعلی و سابق آمریکا اشاره شده بود.

مقامات جمهوری اسلامی در موارد قبلی این اتهام‌ها را «بی‌اساس» توصیف کرده‌اند.

بیشتر از جهان