آمریکا واردات پنبه و گوجه‌فرنگی از سین‌کیانگ چین را ممنوع کرد

چین متهم شده که در روند تولید این اقلام از نیروی کار اجباری استفاده کرده ‌است

«احکام منع ترخیص» به گمرک آمریکا اجازه می‌دهد محموله‌هایی را که به استفاده از نیروی کار اجباری در ساخت آن‌ها مشکوک است، توقیف کند-AFP PHOTO/Frederic J. BROWN.

مقامات گمرک و مرزبانی ایالات‌متحده برای جلوگیری از واردات محصولات مربوط به پنبه و گوجه‌فرنگی از منطقه سین کیانگ در غرب چین به دلیل اتهامات مربوط به تولید این محصولات با کار اجباری، دستوراتی را آماده کرده‌اند.

این در حالی است که اعلامیه رسمی این منع واردات به تأخیر افتاده است. یک سخنگوی گمرک و مرزبانی ایالات‌متحده اظهار داشت: «اطلاعیه دولت ترامپ در این خصوص که ابتدا انتظار می‌رفت روز سه‌شنبه منتشر شود، به دلیل مسائل مربوط به برنامه‌ریزی به اواخر این هفته موكول شده است.»

به نوشته رویترز، اعلام ممنوعیت پنبه و گوجه‌فرنگی، به‌علاوه پنج محدودیت واردات دیگر؛ اقدام بی‌سابقه‌ای است که از سوی گمرک آمریکا صورت گرفته و ممکن است تنش‌های میان دو اقتصاد بزرگ جهان را افزایش دهد.

«احکام منع ترخیص» به گمرک آمریکا اجازه می‌دهد محموله‌هایی را که به استفاده از نیروی کار اجباری در ساخت آن‌ها مشکوک است، توقیف کند. این حکم بر اساس قوانین قدیمی ایالات‌متحده با هدف مبارزه با قاچاق انسان، کار کودکان و سایر موارد نقض حقوق بشر صادرشده است.

برندا اسمیت، یکی از مقامات گمرک آمریکا به رویترز گفته است که برای مؤثرتر شدن ممنوعیت واردات، کل زنجیره محصولات پنبه‌ای، از جمله نخ پنبه، منسوجات و پوشاک و همچنین درباره گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و سایر محصولات صادرشده از منطقه را در برمی‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این مقام گمرک، بر اساس این حکم، همه محموله‌های مشکوک، حتی آن‌ها که از سوی سازمان‌های غیردولتی باشند توقیف می‌شوند.

دولت دونالد ترامپ به دلیل رفتار با مسلمانان اویغور سین کیانگ، فشارهای خود بر چین را افزایش می‌دهد. سازمان ملل متحد گفته است كه گزارش‌های معتبری مبنی بر بازداشت یک‌میلیون مسلمان در اردوگاه‌های منطقه برای اجباری دریافت کرده است.

بیشتر از جهان